خانه » مقالات » آموزش تولید محتوا در اینستاگرام ✔ ایده های جذاب
آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

اگر یک سرچ کوچک در دنیای آنلاین انجام دهید، متوجه خواهید شد که بیش از صد ها راه گوناگون برای بازاریابی در اینستاگرام وجود دارد. بیش از میلیون ها کاربر در فضای اینستاگرام و میلیون ها پست و استوری مختلف! حالا به این فکر کنید که قرار است که در چنین جامعه بزرگی شروع به رقابت کرده و در بین میلیون ها کاربر و پست، دیده شوید. قطعا کار آسانی نخواهد بود. پس امروز تصمیم گرفتم در زمینه آموزش تولید محتوا در اینستاگرام برای شما صحبت کنم و شما را برای داشتن یک پیج موفق در ایسنتاگرام و تولید محتوا به صورت حرفه ای در اینستاگرام، راهنمایی کنم:

اهمیت آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

امروزه تولید محتوا در اینستاگرام، به یک چالش بزرگ تبدیل شده است. چگونه در اینستاگرام تولید محتوا کنم؟ از کجا تولید محتوای اینستاگرام را شروع کنم؟ بهترین آموزش تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ چگونه برای خود مخاطب جذب کنم؟ همه این ها سوالاتی هستند که ذهن بسیاری از افرادی که می خواهند در اینستاگرام فعالیت حرفه ای داشته باشند را، به خود مشغول کرده است.

اما نگران نباشید. در مقاله امروز، قرار است تمامی این چالش های ذهنی را در این زمینه برطرف کرده و یک آموزش تولید محتوای خوب در اینستاگرام را به شما ارائه دهیم! فقط کافیست تا مراحل زیر را به دقت و گام به گام دنبال کرده تا تولید محتوا در اینستاگرام را به صورت حرفه ای یاد بگیرید:

۱. در مورد علایق مخاطبان خود تحقیق کنید

هر باری که یک پست منتشر می کنید، هدف شما باید هجوم لایک ها و نظرات و جلب توجه ویژه مخاطبان به سمت پست باشد! این گونه، پست شما برای حضور در صفحه اکسپلور اینستاگرام، رتبه بندی می شود. البته این موضوع تا حد زیادی به تعداد لایک های ابتدایی انتشار پست و سرعت اولیه آن بستگی دارد!

برای رسیدن به چنین جایگاهی، شما باید کاری کنید که مخاطبان شما، از قبل بدانند که قرار است چه چیزی را ببینند! یعنی خوراکی را به آن ها بدهید که همیشه به دنبال آن هستند. برای انجام این مرحله ازتولید محتوا در اینستاگرام چند راه مختلف وجود دارد:

  • از مخاطبین بپرسید: به راحتی به وسیله استوری های مختلف اینستاگرام، می توانید سوال بپرسید، نظرسنجی و رای گیری برگزار کنید و با مخاطبین خود تعامل داشته باشید. با این کار، به راحتی می توانید از سلایق و علایق مخاطبین خود با خبر شوید و مطابق با این علایق، تولید محتوا کنید.
  • پست های قبلی خود را بررسی کنید: با آنالیز و بررسی پست های قبلی خود، می توانید متوجه شوید که کدام یک از انواع آن ها، بیشترین بازخورد، لایک و کامنت را داشته اند. آنوقت می توانید ببینید که کدام نوع پست شما چه از نظر ظاهری و گرافیک یا چه از نظر موضوعی و محتوایی، با علایق مخاطبین شما سازگار ترند.
  • رقبای خود را بررسی کنید: علاوه بر اکانت خود، به اکانت رقبای خود نیز دقت کنید. به نحوه تولید محتوا در اینستاگرام و فعالیت های آن ها، همچنین بهترین و پربازدید ترین پست های آن ها را زیر نظر بگیرید و سلیقه و علاقه جامعه هدف خود را پیدا کنید.
  • مخاطبین خود را زیرنظر بگیرید: صفحاتی که مخاطبین شما دنبال می کنند را بررسی کنید. دقت کنید که آن ها بیشتر به دنبال چه چیزی هستند، چه چیزی را لایک می کنند، چه کسانی را فالو کرده اند.

۲. برنامه تولید محتوا طراحی کنید

پس از این که تحقیقات و بررسی های شما به پایان رسید، وقت آن می رسد که یک طرح برای تولید محتوا در اینستاگرام ارائه کنید. با این کار، می توانید روند پیشرفت کار، نتیجه فعالیت ها، نقاط ضعف و قوت کار و… را بهتر ردیابی و ارزیابی کنید. می توانید از ابزار Tailwind استفاده کنید که در ادامه مطلب آن را معرفی خواهم کرد.

در این قسمت از آموزش تولید محتوا در اینستاگرام، چند مورد ضروری برای برنامه ریزی تولید محتوا آورده شده:

  • فرکانس پست کردن (تقویم محتوا): چند وقت یکبار قرار است محتوا منتشر کنید؟ آیا قرار است چندین پست در یک روز منتشر کنید؟ یا یک پست در روز؟ شاید هم چند پست در هفته! برای گرفتن نتیجه عالی، بهتر است روزی چندین پست منتشر کنید. همانطور که خود اینستاگرام توصیه کرده است: “چهار تا هفت بار در هفته به صورت 3 پست در فید، 8 تا 10 استوری و 3 پست IGTV مناسب است.”
  • زمان انتشار پست: زمان انتشار پست های شما نیز اهمیت دارد. اگر به تازگی پیج خود را راه انداخته اید، بعد از انتشار 20 الی 30 پست، در زمان های مختلف، می توانید با ابزار های مختلف بررسی کنید تا ببینید بهترین زمان انتشار پست های شما کدام اند. کدام زمان ها بهترین عملکرد را برای پیج داشته اند.
  • نوع محتوا: اینستاگرام از شما می خواهد تا انواع مختلفی از پست را منتشر کنید (استوری، پست، IGTV). تصمیم این که شما از کدام نوع و قالب پست قرار است بیشتر استفاده کنید، استفاده از انواع دیگر برای تکمیل آن و… با شما است. در ابتدای کار، می توانید از روش هایی که قبلا گفته شد، استفاده کنید تا ببینید کدام نوع پست ها، عملکرد بهتری برای شما دارند. اما بعد از مدتی که تعداد پست های شما بیشتر شد، می توانید از آن ها برای تولید محتوا در اینستاگرام دیتا و اطلاعات جمع کرده و از این اطلاعات برای انتخاب بهترین نوع پست کمک بگیرید. مثلا ممکن است بعد از مدتی شما به این نتیجه برسید که استوری کمتر و پست های فید بیشتر، عملکرد بهتری برای پیج شما دارد.

۳. برای خود، یک تم بصری منحصر به فرد ایجاد کنید

شما با پیج اینستاگرام خود، باید مثل یک وبسایت رفتار کنید! اگر یک ظاهر جذاب، یک دست و تمیز داشته باشد، افراد زیادی را به خود جذب خواهد کرد. یک عکس پروفایل جذاب، یک بیوگرافی جالب و استفاده از هایلایت های با کیفیت، می تواند از المان های مهم در زمینه ایجاد یک تم بصری برای صفحه شما باشد.

همچنین می توانید از یک طرح کلی و دیزاین یونیک، برای خود یک تم بصری ایجاد کنید. مثلا یک ترکیب رنگی ثابت برای تمامی پس زمینه ها، یک فونت خاص و یک سبک طراحی برای پیج خود ایجاد کنید تا پیج شما، جذاب، منسجم و دیدنی تر شود.

یکی دیگر از مزایای ایجاد یک تم خاص برای فعالیت و تولید محتوا در اینستاگرام، این است که مخاطبین شما، برند شما را با یک تم خاص یا یک ترکیب رنگ منحصر به فرد، در ذهن خود می سپارند و از این حیث نیز، بسیار مفید خواهد بود.

۴. عکاسی و فیلمبرداری را شروع کنید!

یکی از نکات مهمی که در زمینه آموزش تولید محتوا در اینستاگرام مورد توجه است، تصاویر و ویدیو های مورد استفاده در محتوا است. با توجه به رقابت شدیدی که در فضای اینستاگرام وجود دارد، خیلی از افراد هستند که از عکس ها و ویدیو های آماده و از وبسایت های دانلود عکس و فیلم استفاده می کنند. شما می توانید با عکاسی و فیلمبرداری محتوای خود، یک وجه تمایز در این رقابت برای خود ایجاد کنید.

تصاویر یا ویدیو هایی که قرار است بگیرید، باید باکیفیت، جذاب و حرفه ای باشند تا بتواند مخاطبین را جذب کند. از این رو، می توانید با یک آژانس تولید محتوا همکاری کنید، یا یک عکاس استخدام کنید یا پروژه ها را برون سپاری کنید. همچنین اگر برای تولید محتوا در اینستاگرام خود نمی خواهید خیلی هزینه کنید، می توانید با یک دوربین باکیفیت و آموزش ترفند های عکاسی خودتان دست به کار شوید!

۵. از منابع باکیفیت تصاویر و ویدیو ها استفاده کنید

شاید برخلاف صحبتی که در پاراگراف قبل کردیم، شما وقت کافی برای عکاسی و فیلمبرداری نداشته باشید و ناچارا، در بعضی مواقع، مجبور شوید از فایل های آماده استفاده کنید. در این موارد بهتر است از منابع پولی و باکیفیت استفاده کرده و بهترین و باکیفیت ترین فایل ها را برای تولید محتوا در اینستاگرام انتحاب کنید.

۶. تصاویر خود را ویرایش کنید

بعد از این که برای تولید محتوا در اینستاگرام خود، عکس و فیلم تهیه کردید، شروع به ویرایش آن ها کنید تا به ظاهر دلخواه و ایده آل شما برسند. عواملی مانند نور، رنگ، کنتراست، شفافیت، افکت های مختلف و… همگی در جذابیت فایل های تصویری شما دخیل هستند. با توجه به تم بصری که در قسمت های قبلی اشاره کردیم، ادیت مورد نظر را انجام دهید تا پست های شما یکپارچه و چشم نواز باشند.

۷. محتوای خود را بهینه سازی کنید

بعد از تمامی مواردی که در بخش های قبلی این آموزش تولید محتوا در اینستاگرام گفته شد، برای انتشار اولین پست خود حاضری؟ پس مواردی که در ادامه خواهم گفت را مو به مو دنبال کنید:

بیشتر بدانید: سئو اینستاگرام چیست؟ 5 روش سئو اینستاگرام در سال 2022

یک کپشن متقاعد کننده یا بانمک بنویسید

پس از آپلود فایل تصویری خود، باید یک کپشن مناسب بنویسید تا مخاطب را جذب کنید. بسیاری از افراد فکر می کنند که کپشن، بیهوده و به درد نخور است و همه توجهشان به تصاویر و ویدیو هاست. درصورتی که اینطور نیست! کپشن پست ها نیز به همان اندازه در تولید محتوا در اینستاگرام اهمیت دارد.

سعی کنید هوشمندانه برای هدفی که دارید، بنوسید! اگر به دنبال فروش محصول هستید، از ویژگی های مهم محصول و یا از امکانات و خدمات ویژه ای که در زمینه فروش ارائه می دهید، بنویسید. اگر می خواهید لایک و یا کامنت زیادی دریافت کنید، به صورت هوشمندانه ای از مخاطبین بخواهید که پست شما را لایک کرده و کامنت بگذارند.

از هشتگ استفاده کنید

هرگز فرصت طلایی هشتگ ها را در تولید محتوا در اینستاگرام خود از دست ندهید! هشتگ ها باعث افزایش چشمگیر تعامل شده و پست های شما، بازدید بیشتری خواهد خورد. در زمینه فعالیت خود، بهترین و پربازدید ترین هشتگ ها را پیدا کرده و در هر پست بین 15 تا 20 هشتگ استفاده کنید.

همچنین بهتر است هشتگ هایی که در کپشن قرار می دهید، پنهان باشند. برای این کار می توانید یک جمله نوشته و به صورت عمودی از نقاط استفاده کنید تا ادامه کپشن و هشتگ ها، در قسمت پنهان کپشن قرار گیرند.

کاربران را تگ کنید

اگر پستی منتشر می کنید که شخص دیگری آن را ایجاد کرده، یا از مطالب افراد مختلف در تولید محتوا در اینستاگرام خود استفاده می کنید، پیج آن شخص را حتما تگ کنید. با این کار، علاوه بر ایجاد تعامل بیشتر، پست شما نیز در سکشن تگ های پیج طرف مقابل قرار گرفته که این نیز، شما را در معرض دیده شدن قرار خواهد داد.

در بهترین زمان ممکن منتشر کنید!

همان طور که قبل تر توضیح دادم، زمان انتشار محتوا در اینستاگرام، بسیار مهم است. سعی کنید بهترین زمان انتشار پست های پیج خود را پیدا کنید، سپس برای تولیدمحتوا در اینستاگرام برنامه ریزی کرده و طبق همین زمان، محتوای خود را منتشر کنید. بهترین زمان انتشار محتوای پیج شما، زمانی است که کاربران شما در آن زمان، بیشترین میزان آنلاین بودن و فعالیت را دارند.

پست هایی که بهترین عملکرد را دارند، تبلیغ کنید

اگر یکی از پست های پیج شما، بیشتر از حد معمول بازخورد داشت و حس می کنید، جز بهترین و محبوب ترین پست های شماست، سعی کنید آن را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهید. به روش های مختلف آن را تبلیغ و منتشر کنید. حتی می توانید در پست تبلیغ آن، از یک لینک برای ورود به صفحه فرود یا یک لندینگ پیج استفاده کنید. در مجموع سعی کنید بیشترین و بهینه ترین استفاده را از این این پست های محبوب ببرید!

۸. از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) استفاده کنید

UGC مخفف عبارت User Generated Content به معنی محتوای تولید شده توسط کاربر است. تحقیقات نشان داده که حدود 61% از مخاطبان، این نوع محتوا را ترجیح می دهند. مردم به این نوع از تولید محتوا در اینستاگرام، بیشتر اعتماد دارند. پس از مخاطبین خود بخواهید تا از محصولاتی که از شما خریده اند یا از خدمات شما استفاده کرده اند، عکس یا ویدیو تهیه کرده و برای شما ارسال کنند. از بین آن ها انتخاب کنید و در پیج خود به اشتراک بگذارید و آن ها را تگ کنید.

۹. با اینفلوئنسر ها کار کنید

یکی از عواملی که باعث می شود پیج شما و تولید محتوا در اینستاگرام شما تقویت شود و سریع تر به نتیجه برسید، همکاری با اینفلوئنسر هاست. افراد مشهور و پرمخاطب در حوزه کاری خود را بیابید و در ازای پرداخت هزینه یا ارائه محصولات رایگان خود به آن ها، در صفحه شان تبلیغات کنید و از آن ها بخواهید تا شما را به مخاطبین خود معرفی کنند.

از خدمات مدیریت پیج اینستاگرام لومینا استفاده کنید

اگر فکر می کنید وقت کافی برای تولید محتوا در اینستاگرام را ندارید یا مشغله شما، به قدری است که نمی توانید روی این نکات تمرکز کنید، هیچ اشکالی ندارد! آژانس دیجیتال مارکتینگ لومینا در زمینه ادمینی اینستاگرام و خدمات مدیریت پیج اینستاگرام، سرویس های ویژه ای ارائه می دهد که می توانید با قیمت های بسیار پایین و اقتصادی، خدمات حرفه ای از ما دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کپی شد!
این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
خطای HTTP. اتصال به API اینستاگرام امکان پذیر نیست. فید به روز نمی شود.

مقالات مرتبط

تماس با ما

کرج، عظیمیه، بلوار بسیج (کاج)، قبل از پل آزادگان، ساختمان جی، طبقه 5، واحد 20

49 35 00 34 - 026

90 93 536 - 0921

نماد های لومینا

logo-Enamad
logo-samandehi

با لومینا در ارتباط باشید

تماس با ما

کارشناسان ما آماده پاسخگویی هستند

49 35 00 34 - 026
90 93 536 - 0921