خانه - مقالات - سئو خارجی یا آف پیج سئو (Off page seo) چیست؟
سئو خارجی آف پیج سئو

سئو خارجی یا آف پیج سئو off page seo به اقداماتی در بهینه سازی سایت شما مربوط می شود که خارج از خود سایت بوده و برای برند سازی، افزایش رتبه بندی نتایج گوگل، فروش و درآمد های سایت برنامه ریزی و اجرا می شود؛ بر خلاف سئو داخلی یا آن پیج که مربوط به اقدامات داخلی سایت است.

در ادامه با معنی و مفهوم کلی سئو آف پیج آشنا شده و 4 مورد از استراتژی های موثر در این زمینه به شما معرفی می شود.

اهمیت سئو خارجی یا آف پیج Off page seo

سئو خارجی می تواند نقشی تعیین کننده در رتبه بندی سایت شما داشته باشد. دو وب سایت با موضوعات یکسان را در نظر بگیرید که هردوی آن ها، سایت خود را بهینه سازی کرده اند. کدام یک از نظر گوگل رتبه بهتری خواهند داشت؟ این جا است که سئو آف پیج خود را نشان داده و هرکدام از سایت هایی که از استراتژی های سئو خارجی (مانند داشتن بک لینک، از سایت های معتبر) استفاده کرده باشند، برای گوگل در اولویت بالاتری خواهند بود.

تفاوت های سئو خارجی یا آف پیج با سئو داخلی

به طور کلی می توان گفت سئو خارجی مربوط به زمانی است که خارج از سایت شما در فضای وب، از وب سایت شما یاد شده است. درحالی که سئو داخلی مربوط به اقدامات داخلی سایت برای بهینه سازی سایت است.

همچنین می توان گفت شما کنترل چندانی در زمینه سئو خارجی ندارید و عوامل خارجی سایت تعیین کننده این موضوع هستند؛ در حالی که سئو داخلی تمام و کمال مربوط به اقدامات و استراتژی های شما می شود.

مهمترین تفاوت بین سئو خارجی یا off page seo با سئو داخلی این است که گوگل، در سئو داخلی سایت برای میزان اهمیت صفحات سایت، مرتبط بودن به موضوع و محتوای متناسب برای کاربران استفاده می کند؛ در حالی که از سئو خارجی برای اندازه گیری میزان اعتبار و ارزش سایت شما در فضای اینترنت استفاده می کند.

استراتژی های موثر برای آف پیج سئو

در این قسمت 4 مورد از اقدامات و استراتژی هایی که می تواند در این زمینه به شما کمک کند، معرفی و توضیح داده شده:

روش های سئو خارجی یا آف پیج سئو

۱. لینک سازی

متداول ترین تکنیک سئو آف پیج، بک لینک است که هدف آن، ایجاد لینک های طبیعی به سایت شما است.

شما می توانید با ترویج و انتشار محتوا، تعامل با مخاطبان خود در فضای اجتماعی و در اجتماع خود، جمع آوری نظرات و همچنین معرفی توسط افراد تاثیرگذار یا به اصطلاح “influencer” اینفلوئنسر ها در فضا های مختلف، برای خود اعتبار جذب کرده و لینک های طبیعی ایجاد نمایید.

همچنین با ایجاد ارتباط با وب سایت های معتبر و مرجع و بک لینک گرفتن از آن ها برای شما دو مزیت بزرگ دارد؛ افزایش ترافیک و افزایش رتبه برای گوگل. دلیل تمام این ها این است که لینک ها، اصلی ترین راه ارتباط میان صفحات وب در اینترنت هستند. به این صورت، تمامی کاربران به راحتی می توانند در سایت های مختلف حرکت کرده و به محتوای مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

همچنین خود لینک هایی که به سایت دریافت می شوند، از نظر اعتبار متفاوت خواهند بود. مثلا لینک هایی که از سمت اینفلوئنسر ها به سایت شما وصل می شود، بسیار ارزش بیشتری خواهند داشت تا لینک هایی که از سمت سایت های بی اعتبار می آید. گوگل از اعتبار سایت ها و مراجعی که به شما لینک دهی کرده اند، سایت شما را اعتبار سنجی کرده و رتبه می دهد.

موردی دیگری که در این قسمت لازم به ذکر است، محتوای مناسب و با کیفیت است. با این که تولید محتوای باکیفیت مربوط به سئو داخلی سایت می شود، اما در لینک سازی نیز تاثیر فراوانی دارد. شما هرچقدر هم که از استراتژی های سئو خارجی یا Off page seo در سایت نهایت استفاده را بکنید، اگر محتوای مناسبی نداشته باشید، کاربران خود را به زودی از دست داده و در نتیجه رنک سایت پس از مدتی کاهش پیدا خواهد کرد.

۲. وبلاگ نویسی و تشکیل انجمن

وبلاگ نویسی، یک روش بسیار مناسب در زمینه سئو خارجی یا آف پیج سئو است که به وسیله آن، می توانید از محتوا های قابل لینک دهی زیادی برای برند سازی خود استفاده نمایید.

در این قسمت، مخاطبین شما می توانند نظرات خود را ارائه دهند و محتوای شما را به اشتراک بگذارند. همچنین با پست های مکرر و پیوسته، شما می توانید تبدیل به مرجعی شوید که مخاطبین شما برای اطلاع از هر موضوع جدید یا بروزرسانی، به سایت و وبلاگ شما رجوع کرده و آن را به اشتراک بگذارند.

۳. بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

درحالی که شبکه های اجتمایی به طور مستقیم بر روی رتبه سایت شما تاثیری ندارند، اما از طرفی یک بستر فوق العاده برای برندسازی شما و سرازیر کردن ترافیک به سمت وب سایت شما محسوب می شود. تمامی برند های بزرگ با حضور فعال و پر رنگ در شبکه های اجتماعی و سایت های سوشال، قدم خود را در حیطه فعالیت خود محکم نموده اند. در نتیجه نمی توان تاثیرات این روش از سئو خارجی یا آف پیج را نادیده گرفت.

۴.اینفلوئنسر مارکتینگ (بازاریابی به کمک افراد تاثیرگذار)

با توجه به این که اکثر افراد تصور می کنند به دلیل این که لینک سازی، بعنوان روش اصلی در سئو خارجی است، بک لینک ها هدف از سئو خارجی هستند؛ درحالی که هدف اصلی سئو خارجی، افزایش رتبه است تا کاربران شمارا پیدا کرده و از محصولات و خدمات شما استفاده کنند. سئو آف پیج یا off page seo باعث ایجاد تعامل مثبت با برند شما خواهد شد. خواه از طریق لینک سازی، خواه از طریق شبکه های اجتماعی و…

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی به کمک افراد تاثیر گذار، می تواند به برندسازی شما کمک زیادی کند تا ترافیک زیادی را به سایت خود سرازیر کنید. افراد تاثیرگذار زیادی با فالوور های بالا در فضای اجتماعی وجود دارند که می توانید در حیطه فعالیت خود، از آن ها برای برندسازی و تعامل با کاربران محصول یا خدمات خود به خوبی استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

با لومینا در ارتباط باشید

تماس با ما

کارشناسان ما آماده پاسخگویی هستند

49 35 00 34 - 026
90 93 536 - 0921