خانه » مقالات » 4 نکته مهم در سئو توضیحات متا یا Meta Description
4 نکته مهم در سئو توضیحات متا یا Meta Description

در میان متا تگ‌ها، توضیحات متا یا (Meta Description) از اهمیت بالایی نزد موتور های جستجو برخوردار است. توضیحات متا در واقع خلاصه ای از محتوای سایت را ارائه میدهد که از چشم بازدیدکنندگان پنهان است و فقط برای درک بهتر موتورهای جستجو استفاده میشود. در این مقاله به بررسی بیشتر این تگ و نکات مهمی درباره آن خواهیم پرداخت.

توضیحات متا یا Meta Description چیست؟

توضیحات متا عبارت کوچکی است که در زیر وب سایت شما در SERP ظاهر می شود که حاوی اطلاعاتی در مورد صفحه شما است. این قسمت طراحی شده است تا خلاصه‌ای از محتوای صفحه شما را در اختیار کاربران قرار دهد تا کاربران بدانند آیا صفحه به نیاز آنها پاسخ می‌دهد یا خیر. به طور کلی، طول توضیحات متا حداکثر به 155 کاراکتر می‌رسد، به استثنای زمان های آزمایشی، مانند زمانی که Google به طور موقت طول توضیحات متا را تا 320 کارکتر افزایش داد.

چرا باید به طول توضیحات متا اهمیت بدهیم؟

برای جلب توجه کاربران و همچنین بالا بردن نرخ کلیک همیشه باید به تعداد کارکتر های توضیحات متا اهمیت دهید.

اهمیت دادن به این موضوع باعث کامل و کاربردی بودن صفحات شما در SERP می شود و همچنین درصد احتمال اینکه کاربر وارد سایت شما شود را بالا می برد.

آیا توضیحات متا در سئو سایت موثر است ؟

قطعا، توضیحات متا یک ابزار ارزشمند هم برای کاربران و هم برای موتور جستجو در مورد سئو است. هنگامی که صفحه در SERP ظاهر می شود، کاربران آن را بررسی می کنند تا ببینند آیا به نیاز آنها پاسخ می دهد یا خیر. یک توضیح با کیفیت می تواند تاثیر مثبتی بر تعداد افرادی که بر روی سایت شما کلیک می کنند داشته باشد. به نوبه خود، Meta Description می تواند ترافیک و تعامل شما را افزایش دهد و رتبه شما را در SERP بهبود بخشد.

چگونه توضیحات متا خوب بنویسیم؟

در اینجا یک تفکیک پنج مرحله ای، بر اساس توصیه ها و پیشنهاداتی که گوگل در دستورالعمل های وب مستر خود بیان کرده است، در مورد چگونگی نوشتن توضیحات موثر که به رشد CTR شما در SERP و تبدیل شدن به یک متخصص در SEO کمک می کند را بیان می کنیم :

1- دقت و کیفیت

همیشه چالش اولیه برای توصیف کیفیت، دقت است. خلاصه نویسی باید به درستی محتوا را توصیف کند و انگیزه ای را برای کاربران ایجاد کند تا روی آن پیوند خاص کلیک کنند. به خاطر داشته باشید همانند سایر محتوا های شما در اینجا هم قوانین محتوا نویسی رعایت می شود. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و یا نوشتن پشت سر هم کلمات کلیدی مختلف هیچ تاثیر مثبتی برای شما نخواهد داشت. توضیحات متا باید خلاصه ای با کیفیت از محتوای اصلی شما باشد.

2- محدودیت کارکتر

مهم ترین قسمت توضیحات متا را در ابتدای آن بنویسید. گوگل محدودیت کارکتری برای طول توضیحات متا تعیین نمی کند اما تعداد کارکتر هایی که به کاربر در SERP نمایش می دهد را محدود می کند. بهترین راهکار این است که طول Meta Description خود را همیشه بین 120 تا 150 کارکتر نگه دارید، در این صورت می توانید مطمئن باشید که هم روی دسکتاپ هم روی موبایل توضیحات متا شما به درستی نمایش داده خواهد شد.

3- منحصر به فرد بودن

از آن جایی که Meta Description نوشته شده شما همیشه به کاربران نشان داده نمی شود مدیران بعضی از سایت ها اهمیت آن را نادیده میگیرند و گاها حتی از توضیحات متا تکراری برای همه نوشته های خود استفاده می کنند.

وبمستران باید اطمینان حاصل کنند که هر صفحه دارای توضیحات منحصر به فرد و با کیفیت است، به خصوص برای صفحاتی که متنی در آنها وجود ندارد. توضیحات یکسان نباید در چندین صفحه وب سایت استفاده شود. هر صفحه از سایت مطالب متفاوتی را برای کاربر ارائه می دهد، بنابراین Meta Description باید به طور مشابه منحصر به فرد باشد و آنچه که صفحه را مهم و مرتبط می کند را بیان کند.

4- از دعوت به اقدام استفاده کنید

توضیحات متا را به عنوان متن اصلی در یک آگهی تبلیغاتی در نظر بگیرید. آنچه را که صفحه ارائه می دهد توصیف کنید و سپس از کلمات زبان عملی استفاده کنید، مانند «آموزش چگونه…»، «کشف چگونه…»، «درباره…»، «از مزیت استفاده کن…»، «ثبت نام برای یک دوره آزمایشی رایگان…» .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کپی شد!
این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
مشکلی در فید اینستاگرام شما وجود داشته است.

مقالات مرتبط

تماس با ما

کرج، عظیمیه، بلوار بسیج (کاج)، قبل از پل آزادگان، ساختمان جی، طبقه 5، واحد 20

49 35 00 34 - 026

90 93 536 - 0921

نماد های لومینا

logo-Enamad
logo-samandehi

با لومینا در ارتباط باشید

تماس با ما

کارشناسان ما آماده پاسخگویی هستند

49 35 00 34 - 026
90 93 536 - 0921