خانه - مقالات - تکنیک های تولید محتوا – ۳ روش قدرتمند و کاربردی سئو داخلی برای تقویت محتوا
تکنیک های تولید محتوا و سئو داخلی

سئو داخلی یا آن پیج سئو، مربوط به اقدامات و استراتژی هایی است که شما در سایت خود انجام می دهید تا در گوگل رتبه خوبی به دست آورید. مثلا تولید یک محتوای خوب و استاندارد، بهینه سازی کد ها و… مربوط به سئو داخلی است. در این قسمت 3 مورد از تکنیک ها و روش های تولید محتوا در سئو داخلی برای تقویت محتوای سایت بررسی شده است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید!

سئو داخلی سایت، محتوای شما را به سمت نیاز های کاربر و ایجاد رابط کاربری مناسب برای مخاطبین و در نتیجه، تعامل بیشتر هدایت می کند.

بطور مثال، شما زمانی که می خواهید به جنگل سفر کنید، باید با خود یک نقشه راه به همراه داشته باشید تا راه را گم نکنید و سرگردان نشوید. در تولید محتوا نیز چنین مثالی صدق می کند. شما می بایست از روش ها و تکنیک های مختلف سئو و تولید محتوا استفاده کنید تا یک محتوا با یک چهارچوب و نظم استاندارد تولید کرده و در نتیجه، مخاطب را به درستی در قسمت های مختلف محتوا هدایت کنید و به او مسیر دهید.

نوشتن محتوا برای رتبه گوگل و افزایش رنک و ترافیک، کار چندان ساده ای نیست. اما با دنبال کردن چند راهکار ساده از روش های سئو و تولید محتوا، می توانید به راحتی کلیک ها و ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

۱. قالب بندی محتوا برای کاربران و ربات ها

تمامی روش ها و تکنیک های مورد استفاده در سئو و تولید محتوا، باید بر اساس نیاز های مخاطبین برنامه ریزی شده تا فاکتور های رتبه دهی گوگل را شامل شده و در نتیجه، کاربران را جذب خود نمایند.

شما می توانید با قالب بندی و تعریف یک چهارچوب برای محتوای خود، آن را برای خوانندگان و ربات ها قابل درک تر نموده و با این کار، یک نقشه مسیر به آن ها بدهید که قرار است از کجا شروع کرده و به کجا برسند.

در حالی که روش ها و تکنیک های “هک سئو” در زمینه تولید محتوا وجود دارند و شما می توانید به سمت آن ها بروید، اما در آخر مورد پنالتی گوگل واقع خواهید شد! بهترین راه برای بهبود و دیده شدن محتوا و سایت، قالب بندی محتوا است. در ادامه به چند روش و تکنیک قالب بندی در تولید محتوا می پردازیم:

  • تگ H2,H3 و…
  • پاراگراف های کوتاه
  • لیست گلوله ای (bullet lists)

با تگ های H2 و… پاراگراف ها را از هم جدا کنید

یکی از ساده ترین و اولین روش های قالب بندی در تولید محتوا، استفاده از تگ های اچ 2 و دیگر زیرعنوان ها، برای بهبود سئو داخلی سایت است. این کار به شما کمک می کند تا از کلمات کلیدی خود به خوبی استفاده کرده و جنبه فنی و تکنیکال سئو سایت خود را بهبود دهید. همچنین به خوانندگان کمک می کند تا کلیتی از محتوای شما به دست آورده و بدانند که چه می خوانند.

در این قسمت چند نکته برای استفاده مناسب از سر تیتر ها آمده است:

  • هر 300 کلمه را با یک سر تیتر H2 جدا کنید
  • در بعضی قسمت ها از تگ H3 یا کوچک تر با پاراگراف 50 کلمه ای استفاده کنید
  • در صورت امکان تیتر های خود را به صورت سوالی بنویسید
اینفوگرافیک روش ها و تکنیک های تولید محتوا

از پاراگراف های کوتاه و مختصر استفاده کنید

یکی از روش ها و تکنیک های بسیار موثر سئو داخلی سایت در تولید محتوا، استفاده از پاراگراف های کوتاه است. بلوک های متن طولانی و زیاد، بسیار خسته کننده به نظر می رسند و برای کاربران جذابیتی نخواهند داشت. همچنین در تلفن همراه متن های بلند از نظر ظاهری، وجهه جالبی نداشته و باعث دل زدگی مخاطبین می شود.

به طور استاندارد، پاراگراف ها را بین دو تا چهار جمله تقسیم کنید.

از لیست های گلوله ای یا عددی برای دسته بندی مطالب استفاده کنید

نقاط گلوله ای یکی از ابزار قدرتمند برای معرفی یا ارائه کلیات و دسته بندی محتوا است. چرا که به وسیله آن می توانید محتوای خود را خلاصه و دسته بندی کرده و نکات مهم و کاربردی را به شکل منظم ارائه دهید. در این جا چند نکته درمورد نقاط گلوله ای ذکر شده اند:

  • مطالب تجزیه و تحلیل شده و در تلفن همراه بهتر نمایش داده می شود.
  • نکات ارزشمند و مهم در آن اشاره شده که باعث افزایش نرخ تبدیل خواهد شد.
  • سعی شود از نقاط گلوله ای حد اکثر تا 7 مورد در لیست استفاده شود.

پاسخ برجسته، پاسخ ویژه یا featured snippets ، یک پاراگراف، یک لیست یا یک جدول از اطلاعاتی است که گوگل براساس جستجوی کاربر، بسته به موضوع آن، در اختیار کاربر قرار می دهد تا کاربر را به سریع ترین راه ممکن به نیازش برساند. اگر می خواهید به برند خود اعتبار ویژه ای ببخشید و ترافیک ارگانتیک و طبیعی سایت خود را افزایش دهید، پاسخ برجسته گوگل می تواند به شما کمک کند.

برای رسیدن محتوای شما به باکس پاسخ گوگل، قسمت مشخصی وجود ندارد تا شما با قرار دادن محتوای خود در آن، به راحتی در پاسخ ویژه آن را به نمایش دربیاورید. اما می توانید با استفاده از تکنیک ها و روش های کاربردی تولید محتوا و انتشار مطالب مفید و کاربردی، شانس خود را در انتخاب های گوگل امتحان کنید!

در این جا چند نکته کلی در این زمینه ذکر شده است:

  • سعی کنید از پرسش و پاسخ در محتوای خود استفاده کنید (مثلا چگونه سایت خود را بهینه کنم؟)
  • جواب های کوتاه و در عین حال کامل و کاربردی بدهید
  • از زیر عنوان ها، لیست ها، جداول و… در محتوا استفاده کنید

انواع مختلفی از پاسخ برجسته ها وجود دارد که گوگل براساس کلمه جستجو، هدف جستجو و سابقه سرچ، آن ها را به روش های خاصی قالب بندی کرده به نمایش در میاورد:

پاسخ ویژه بصورت پاراگراف: یک پاراگراف 40-50 کلمه ای که بر اساس جستجو، به نمایش درآمده و به منبع اصلی آن لینک می شود.

پاراگراف پاسخ برجسته

پاسخ ویژه بصورت لیست: اکثر شما به انواع سرچ های “چگونه باید……” آشنا هستید. در پاسخ به این جستجو ها، گوگل اطلاعات مورد جستجو را به صورت یک لیست عددی یا گلوله ای به نمایش در می آورد که شامل فرایند انجام “چگونه” است.

لیست پاسخ برجسته

پاسخ ویژه بصورت جدول: اغلب در پاسخ به جستجوی قیمت ها، مقایسه ها و مقادیر مختلف، این نوع جدول ها توسط گوگل به نمایش در می آید.

جدول پاسخ برجسته

۳. قسمت سوالات متداول (FAQ) به محتوا اضافه کنید

استفاده از داده ها و اطلاعات ساختار یافته و منظم شده، از تکنیک ها و روش های موثر در تولید محتوا است که به وسیله آن، به گوگل کمک می کنید تا درک بهتری از محتوای شما داشته باشند. سوالات متداول نیز یکی از المان هایی است که می توانید در محتوای خود به این منظور استفاده نمایید.

زمانی که از سوالات متداول در انتهای محتوای خود استفاده می کنید، می توانید از FAQ schema (کدی که به قسمت سوالات متداول اضافه می شود تا به گوگل بفهماند که این سکشن، قسمت پاسخ و پرسش ها میشود) نیز در قسمت کد های محتوا استفاده کنید تا از نظر سئو و نتایج جستجو، بهینه سازی انجام شود.

استفاده از سکشن FAQ مزایای بسیاری دارد. از جمله این که کاربر با توجه به نیاز و سوالی که در ذهن دارد، ارتباط بیشتری با محتوای شما برقرار کرده و در نتیجه نرخ کلیک افزایش پیدا می کند. همچنین در قسمت پاسخ، می توانید به راحتی از تکنیک لینک سازی استفاده کرده تا تعامل بیشتر و پویایی در بین صفحات وب سایت خود ایجاد کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

با لومینا در ارتباط باشید

تماس با ما

کارشناسان ما آماده پاسخگویی هستند

49 35 00 34 - 026
90 93 536 - 0921