خانه » مقالات » 13 روش برای افزایش فروش آنلاین محصول
13 روش برای افزایش فروش آنلاین محصول

راه های افزایش فروش آنلاین چیست ؟ این یک سوال قدیمی برای همه کسب و کار های آنلاین است. اگر یک جستجوی ساده در گوگل کنید با افرادی رو به رو خواهید شد که به شما خواهند گفت X میلیون تومان بدهید تا تمام راز های افزایش فروش آنلاین را به شما نشان دهیم!! قطعا این پاسخی نیست که در مجله لومینا با آن رو به رو شوید. در واقع چندین راهکار وجود دارد تا میزان فروش آنلاین خودتان را تا حد چشم گیری افزایش دهید.

بدون هیچ مقدمه ای، راه های افزایش فروش آنلاین :

  1. برای هر یک از محصولات خود صفحه اختصاصی ایجاد کنید.
  2. نظرات مشتریان قبلی خود را به صورت ویدیو و صوت در سایت خود قرار دهید.
  3. از مشوق های خرید مانند کد تخفیف و هدیه استفاده کنید.
  4. فرآیند پرداخت خود را ساده و منعطف کنید.
  5. عکس و ویدیو های با کیفیت از محصولات خود قرار دهید.
  6. صفحات محصول خود را سئو کنید.
  7. وبلاگ یا مجله ایجاد کنید.
  8. مشتریان فعلی خود را فراموش نکنید.
  9. در شبکه های اجتماعی غوغا به پا کنید.
  10. همه اطلاعاتی که مشتریان شما نیاز دارند را ارائه دهید.
  11. مطمئن باشید که از منظر مشتریان قابل اعتماد به نظر می رسید.
  12. از تکنیک های بازاریابی عصبی استفاده کنید.
  13. به واکنشگرا بودن وبسایت خود اهمیت زیادی دهید.

1. برای هر یک از محصولات خود صفحه ایجاد کنید

ایجاد یک صفحه اختصاصی برای هر محصول، به طوری که بازدیدکننده سایت بتواند اطلاعات دقیقی در مورد آن ببیند، نه تنها یک نکته مثبت است، بلکه ضروری است. به تفاوت بین یک صفحه زیبا و جامع با چندین عکس، ویدیو، ویژگی های محصول و توضیحات کامل محصول فکر کنید، در مقابل یک عکس با دکمه افزودن به سبد خرید !!! تفاوت این دو بسیار فاحش است.

2 .نظرات مشتریان قبلی خود را به صورت ویدیو و صوت قرار دهید

در جامعه همیشه می گویند به یک غریبه اعتماد نکنید، اما ما دائما در حال اعتماد به افراد غریبه هستیم. مشتریان شما ممکن است هنگام خرید از سایت شما مردد باشند و دلیل آن همین موضوع است : شما هم یک غریبه هستید ! اما خوشبختانه به طرز عجیبی همین افراد به غریبه های دیگری که قبلا از سایت شما خرید کرده اند و نظرشان ثبت شده است، اعتماد می کنند.

طبق تحقیقات انجام شده 85% درصد از خریداران محصولات آنلاین با بررسی نظرات و دیدگاه های خریداران قبلی اقدام به خرید می کنند. پس شما باید در سایت خود قسمتی داشته باشید تا مشتریان قبلی شما به طور آزادانه نظر و تجربه خود از خرید از فروشگاه شما را به اشتراک بگذارند.

با افزودن قسمت نظرات به صفحه محصولات خود علاوه بر اینکه این اجازه را می دهید تا مشتریان قبلی شما نظرات خود را به اشتراک بگذارند تا مشتریان جدید شما با آگاهی بیشتری خرید کنند، بستری برای پاسخگویی شما به مشتریان را فراهم می شود که نشان دهنده این است، شما برای بازخورد مشتری ارزش قائل هستید و باعث افزایش اعتماد برای کسانی که مردد هستند می شوید. اگر قصد افزایش فروش آنلاین خود را دارید از این فرصت به راحتی گذر نکنید!

3. از هدیه و کد تخفیف استفاده کنید

هیچ کس از یک معامله دو سر سود بدش نمی آید. بهترین راهکار برای افزایش فروش آنلاین اجرای یک کمپین فروش در سایت است. فرقی نمی کند در کمپین خود از درصد تخفیف، هدیه در ازای خرید، قرعه کشی و … استفاده کنید، هر یک از این موارد می تواند فضای فروشگاه شما را برای مشتریان زیر و رو کند.

افزایش فروش آنلاین

موضوع کمپین شما می تواند در صفحه اول، سربرگ سایت و یا حتی به مشترکین خبرنامه تان ارسال شود. حتما این مورد را جدی بگیرید زیرا برنامه ریزی درست یک کمپین فروش می تواند ادامه راه شما را کاملا تحت تاثیر قرار دهد.

4. فرآیند پرداخت خود را ساده کنید

برای همه ما پیش اومده که قصد خرید محصولی را از اینترنت داشتیم اما بعد از مراجعه به سایت و افزودن محصول به سبد خرید خود با مراحل پیچیده و کوهی از فرم ها رو به رو شده ایم که باید آن را پر کنیم و نهایتا بتوانیم هزینه محصول را پرداخت کنیم. به شخصه من از خریدم منصرف میشوم و در جای دیگری دنبال محصول مورد نظرم می گردم.

فرآیند خرید خود را ساده کنید و مشتریان خود را آزار ندهید. فقط اطلاعات ضروری رو از مشتری بخواهید و اطلاعات اضافی را حذف کنید تا مشتریان به سادگی بتوانند خرید خود را تکمیل کنند. این نکات کلیدی باعث افزایش فروش آنلاین شما به صورت چشمگیر می شود.

5. عکس و ویدیو های با کیفیت از محصولات خود قرار دهید

قرار دادن عکس و ویدیو با کیفیت از محصول شما باعث می شود تا مشتریان تان تا حد زیادی با محصول شما ارتباط برقرار کنند و بتوانند در ذهن خود محصول شما را لمس کنند. با پیشرفت گوشی های هوشمند صنعت عکاسی و فیلمبرداری از محصول وارد فاز جدیدی شده و تولید محتوای بصری با کیفیت برای هر کسی ساده شده است.

قطعا وجود چند عکس از زوایای مختلف محصول و حتی قراردادن یک ویدیو از محصول به همراه توضیحات لازم آن می تواند مشتری شما را قانع کند تا خرید خود را از سایت شما انجام دهد. عکس و ویدیو با کیفیت یکی از مهم ترین راهکار های افزایش فروش آنلاین است

6. صفحات محصول خود را سئو کنید

اگر فروشگاه آنلاین دارید و یا حتی خودتان محصولات مورد نیازتان را به صورت آنلاین تهیه می کنید حتما فهمیده اید که همه در گوگل به دنبال نیاز های خود هستند. پس اگر محصولات شما در نتایج جستجوی گوگل حضور ندارد دلیلی هم ندارد که محصول شما فروش برود. اگر در گوگل حضور ندارید باید یک فکر اساسی به حال کسب و کارتان بکنید چون هنوز شما مزه افزایش فروش آنلاین واقعی را نچشیده اید.

افزایش فروش آنلاین با سئو صفحات محصول

سئو صفحات محصولات باعث می شود موتور های جستجو مانند گوگل متوجه شوند که صفحه سایت شما از کیفیت محتوایی و فنی بالایی برخوردار است و در صورتی که جستجوی کاربر با محصول شما مرتبط بود، سایت شما به کاربر نمایش داده شود. اگر در رابطه با سئو اطلاعاتی ندارید پیشنهاد می کنم مقاله سئو چیست – آموزش و یادگیری سئو در ۱۰ دقیقه را مطالعه کنید.

درست است که موضوع این مقاله افزایش فروش آنلاین است اما گاهی به جای قدم برداشتن به سمت جلو باید یک قدم به عقب برگردید تا بتوانید با قدرت بیشتری به راهتان ادامه دهید. اگر به دنبال فروش مداوم و بالای محصولات خود هستید باید در نتایج جستجو حضور داشته باشید تا کاربران بتوانند شما را پیدا کنند.

7. وبلاگ یا مجله ایجاد کنید

بعد از اینکه فرآیند سئو محصولات خود را آغاز کردید، داشتن یک وبلاگ می تواند فرصت های بیشماری برای تولید محتوا در اختیارتان قرار دهد. داشتن وبلاگ یا مجله مزایای زیادی دارد به عنوان مثال زمانی که در وبلاگ شما به صورت مداوم مطالب مختلفی منتشر می شود نظر موتور های جستجو را به سمت سایت خود جلب می کنید و علاوه بر اینکه تعداد لینک های بیشتری در اینترنت خواهید داشت رتبه کلی سایت شما هم افزایش پیدا می کند.

به دنبال دلیل دیگری برای ایجاد بلاگ یا مجله هستید ؟ ساخت یک مجله علاوه بر اینکه در سئو سایت به شما کمک می کند یک تریبون آزاد در اختیارتان قرار می دهد تا خارج از دایره فروش اقدام به ارائه و صحبت راجب محصولاتتان کنید.

به عنوان مثال می توانید مقاله ای راجب جذاب ترین ست های سال 1400 منتشر کنید که محصول شما هم در میان آن ها قرار دارد. در این موقعیت کاربر با دیدن مطالب و عکس هایی زیبا درباره ست های جذاب مشتاق می شود تا از محصولات شما استفاده کند.

8. مشتریان فعلی خود را فراموش نکنید

اکثر کسب و کار های نو پا به فکر جذب مشتری جدید هستند و اصلا به حفظ مشتریان فعلی خود اهمیتی نمی دهند، در صورتی که یکی از مهم ترین راه های افزایش فروش آنلاین داشتن مشریان وفادار و حفظ مشتریان قدیمی است.

به این موضوع فکر کنید: مشتریان قبلی شما می‌دانند که شما یک فروشگاه قابل اعتماد هستید، بنابراین فقط باید به آنها یادآوری کنید که آنها به محصولات شما علاقه/نیاز دارند و شما هم پیشنهاد های خوبی برای آن ها دارید.

یکی از بهترین راه‌ها برای ارائه خدمات به مشتریان گذشته این است که پس از اولین خرید، با آنها تماس بگیرید، و درباره تجربه استفاده از محصول و خدمات شما سوال کنید و یا حتی با ارسال یک ایمیل و یا پیامک به همراه ارائه یک پیشنهاد وسوسه انگیز آن ها را ترغیب به خرید دوباره کنید.

9. در شبکه های اجتماعی غوغا به پا کنید

به عنوان صاحب یک کسب و کار باید از هر فرصتی برای بازاریابی محصولات خود استفاده کنید. رسانه های اجتماعی رایگان مانند اینستاگرام و تلگرام و … یکی از بهترین روش های بازاریابی برای محصول و خدمات شماست.

با حضور در شبکه های اجتماعی هم مخاطبان جدیدی خواهید یافت و هم یک درگاه جدید برای مخاطبین قبلی خود ساخته اید که میتوانند با شما در ارتباط باشند. مانند یک حرفه ای از شبکه های اجتماعی استفاده کنید و از آن صرفا برای اشتراک عکس ناهار امروزتان استفاده نکنید.

با مخاطبین خود در تعامل باشید، به نظرات آن ها پاسخ دهید و با ارائه پیشنهاداتی جذاب، هدایا، کد تخفیف، برگذاری مسابقه در شبکه های اجتماعی جنجال به پا کنید. اگر بتوانید شبکه های اجتماعی را به زمین بازی مخاطبین و کسب و کارتان تبدیل کنید احتمالا فروش تان به صورت انفجاری افزایش پیدا کرده است.

10. همه اطلاعاتی که مشتریان شما نیاز دارند را ارائه دهید

بیایید با هم صادق باشیم، اساسا هر کسی می تواند یک فروشگاه آنلاین داشته باشد. با زمان و تلاش کافی، یک کلاهبردار می تواند یک فروشگاه بسیار متقاعد کننده درست کند که دقیقاً شبیه فروشگاه شما است. با این حال، تفاوت هایی هستند که باعث می شوند این دو از هم متمایز شوند.

ارتباط موجود بین فروشنده و مشتری و اطلاعات ارائه شده در خود وب سایت یا شبکه های اجتماعی یکی از این تفاوت هاست. به همین دلیل ضروری است که کسب و کارتان شفاف باشد و اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما می دانند که برای سؤالات یا خدمات پس از فروش راه های ارتباطی مطمئنی با شما خواهند داشت.

اگر یک صفحه سوالات متداول بسیار کامل ایجاد کنید، اکثر مشتریان واقعاً نیازی به صحبت مستقیم با شما را نخواهند داشت زیرا قبلاً به همه سؤالات آنها پاسخ داده اید. البته، این بدان معنا نیست که شما باید از مسئولیت خود در قبال در دسترس بودن به آنها شانه خالی کنید.

اگر سوالات متداول به همه سوالات مشتری پاسخ نمی دهد، باید راه آسانی برای تماس آنها با شما ارائه دهید. البته، شما باید صفحه تماس با ما در وب سایت خود داشته باشید، اما اگر واقعاً می خواهید برای مشتریان خود در دسترس باشید، گفتگوی آنلاین می تواند بهترین انتخاب باشد.

اگر قصد قرار دادن چت آنلاین در سایت خود دارید ما به شما سرویس گفتینو یا رایچت را پیشنهاد می کنیم.

11. مطمئن باشید که از منظر مشتریان قابل اعتماد به نظر می رسید

در روزگار امروز محتاط بودن منطقی به نظر می رسد اما این موضوع فروش را برای فروشگاه های آنلاین نو پا بسیار سخت کرده است. راه هایی وجود دارد که شما قابل اعتماد به نظر برسید که در بالا مورد بحث قرار گرفت. در این جا هم چند نمونه از این راه ها را ذکر می کنیم :

  • افزودن اطلاعات تماس خود (موقعیت مکانی، تلفن، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و غیره) در وب‌سایت خود، به راحتی می‌توانید به شما کمک کند.
  • اطلاعات جامع و کاملی در صفحه سوالات متداول خود قرار دهید.
  • نظرات مشتریان خود را به صفحه محصولات اضافه کنید.
  • با راه اندازی گفتگوی آنلاین در سایت همیشه در دسترس باشید.

یکی دیگر از راه های جلب اعتماد ایجاد ارتباط احساسی بین کسب و کار شما و کاربر است به عنوان مثال یک صفحه درباره ما حرفه ای درباره داستان و نحوه شکل گرفتن برند و کسب و کارتان، ارزش هایتان، فرآیند های کارتان، اعضای تیم تان و … ایجاد کنید تا کاربر بتواند در دنیای مجازی با شما ارتباط احساسی برقرار کند.

12. از تکنیک های بازاریابی عصبی استفاده کنید

اگر می‌خواهید حس خوب افزایش فروش آنلاین را تجربه کنید، باید از بازاریابی عصبی استفاده کنید. ایده پشت بازاریابی عصبی این است که با دانستن اینکه مغز انسان چگونه کار می‌کند و به موقعیت‌های خاص واکنش نشان می‌دهد، عمل کنید. در اینجا چند ترفند وجود دارد که باید به عنوان صاحب یک فروشگاه اینترنتی بدانید :

احساس فوریت ایجاد کنید : همانطور که بالاتر گفتیم همه عاشق یک معامله دو سر سود هستند و به همان اندازه از، از دست دادن این معامله بیزار هستند. این موقعیت که دیگر هیچ وقت این محصول را نمیتوانید با قیمت فعلی بخرید برای مشتریان شما وحشتناک است و باعث می شود تا هر طور شده محصول تان را در این زمان تهیه کنند.

ایجاد حس فوریت در مخاطب همیشه کارساز بوده و باعث افزایش فروش آنلاین شده است. فقط مراقب باشید در زمان ها مناسب و گهگاه از این تکنیک استفاده کنید.

محصولتان را کمیاب جلوه دهید : کمیاب بودن همیشه نگران کننده است، زمانی که مردم می فهند محصولی کمیاب هست معمولا سریعا تصمیم به خرید آن می گیرند، در مقیاس بزرگتر ایجاد حس کمبود عامل فوریت بالا را تقویت می کند. ایجاد حس کمبود همچین سوالاتی را در ذهن کاربر شکل میدهد :

اگر همین الان این محصول را نخرم، چقدر باید صبر کنم تا دوباره بتوانم آن را بخرم ؟!

13. به واکنشگرا بودن وبسایت خود اهمیت زیادی دهید

با افزایش روز افزون کاربران تلفن های هوشمند دیگر دلیلی وجود ندارد تا وبسایت شما با دستگاه های کوچک سازگار نباشد. اگر میخواهید محصول شما در همه جا در دسترس باشد مطمئن شوید که وبسایت شما روی میلیون ها تلفن هوشمند به درستی اجرا می شود. صفحات محصولات خود را نیز برای گوشی های همراه و تبلت ها بهینه کنید تا کاربران به راحتی با گوشی همراه خود به فروشگاه شما دسترسی داشته باشند.

ناگفته نماند که یکی از الزامات بسیار مهم گوگل در زمینه سئو، واکنش گرا بودن و سازگاری سایت شما با انواع دستگاه های موبایل، تبلت و دسکتاپ است.

کد تخفیف چگونه موجب افزایش فروش و تعداد بازدید سایت می‌شود؟

اگر از نظر روانشناسی به قضیه نگاه کنیم، تخفیف معمولا در ذهن خریدار، یک حس فوریت ایجاد کرده که او را تشویق به خرید می کند. در چنین زمینه ای، اگر از روش های مختلف برای اطلاع رسانی تخفیف های خود به کاربران استفاده کنید، ممکن است آن ها اقدام بخ خرید کنند؛ حتی اگر در آن لحظه، نیازی به خرید محصول تخفیف دار نداشته باشند. همچنین، با ارائه تخفیف های مختلف به کاربران، آن ها سایت شما را به دوستان و آشنایان خود به عنوان یک وبسایت دارای تخفیف های ویژه و قیمت مناسب معرفی می کنند که این باعث جذب کاربران جدید توسط کاربران شما خواهد شد.

2 دیدگاه دربارهٔ «13 روش برای افزایش فروش آنلاین محصول»

  1. خیلی ممنون از سایت زیبا و مفیدتون من از مقاله خیلی موارد خوبی درباره فروش افزایش فروش آنلاین یاد گرفتم نکته هایی رو شما داخل این مقاله گفتید تو خیلی از سایت نیست و یا نصفه هستش و اینکه چطوری میتونم محصولات مربوط به لوازم جانبی موبایل رو بیشتر بفروش اگه راهنماییم کنید ممنون میشیم.

    1. امیر قدیری ۱۴۰۰/۱۱/۲۵

      خوشحالم که از مطالب راضی بودین. با واحد پشتیبانی سایت تماس بگیرید تا به صورت رایگان مشاوره بگیرید و کاملا راهنماییتون کنن!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

تماس با ما

کرج، عظیمیه، بلوار بسیج (کاج)، قبل از پل آزادگان، ساختمان جی، طبقه 5، واحد 20

49 35 00 34 - 026

90 93 536 - 0921

نماد های لومینا

logo-samandehi
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به لومینا می باشد.

با لومینا در ارتباط باشید

تماس با ما

کارشناسان ما آماده پاسخگویی هستند

49 35 00 34 - 026
90 93 536 - 0921