بسیاری از مدیران، صاحبین کسب و کار ها و شرکت ها، به دنبال راهی هستند تا به بهترین شکل ممکن، صدای تجاری و آوازه برند و محصولات خود را در شبکه های اجتماعی یا سوشال مدیا، به گوش مخاطبین برسانند. اما آیا واقعا خود این افراد می توانند در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، فعالیت حرفه ای انجام دهند؟ حتی در صورتی که شما توانایی و تخصص این کار را هم داشته باشید، قطعا زمان کافی را برای رساندن پیج به قله های موفقیت و برندسازی نخواهید داشت!
پس تکلیف چیست؟ خب مشخص است! استخدام ادمین اینستاگرام یا به عبارت دیگر، مدیر شبکه های اجتماعی! اما قبل از اینکار، باید بدانید که وظایف ادمین اینستاگرام چیست و تمامی مسئولیت ها و فعالیت هایی توسط این فرد باید انجام شود را بشناسید. همچنین باید بدانید که این شخص، چه تخصص ها و مهارت هایی باید داشته باشد تا به بهترین شکل ممکن اینستاگرام شما را مدیریت کند. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید چون دقیقا در مورد همین مطالب قرار است باهم صحبت کنیم.
- مسئولیت ها و وظایف ادمین اینستاگرام در یک نگاه
- شرح کامل وظایف ادمین اینستاگرام
- مهارت های لازم و ضروری
- چند نکته مهم در مورد استخدام ادمین اینستاگرام
- همکاری با لومینا در زمینه خدمات ادمینی اینستاگرام
- سوالات پرتکرار در مورد وظایف ادمین اینستاگرام
- ادمین اینستاگرام چه کاری انجام می دهد؟
- یک ادمین خوب و حرفه ای اینستاگرام چه ویژگی هایی دارد؟
پلتفرم های اجتماعی مختلفی در عصر 2022 وجود دارند که می توان در هریک از آن ها، به موفقیت دست پیدا کرد. اما در این مقاله، ما با محبوب ترین پلتفرم شبکه های اجتماعی یعنی اینستاگرام سر و کار داریم. پس در اینجا، منظورمان از سوشال مدیا و شبکه اجتماعی همان اینستاگرام و مدیر شبکه های اجتماعی منظور همان ادمین اینستاگرام است! در ادامه مطلب باما همراه باشید تا به شما وظایف ادمین اینستاگرام را به طور کامل شرح دهیم تا با دانش و آگاهی کامل، بتوانید بهترین مدیری شبکه های اجتماعی را برای برند و بیزینس خود انتخاب کنید:
مسئولیت ها و وظایف ادمین اینستاگرام در یک نگاه
تمامی مسئولیت ها و اقدامات لازم از سوی این فرد، شامل موارد زیر می شود:
- به روز بودن و انجام تحقیقات در مورد ترند های موجود و ترجیح مخاطبین هدف یک کسب و کار
- طراحی و اجرای استراتژی فعالیت های مختلف اینستاگرام برای همسویی با اهداف و مقاصد شرکت
- تعیین اهداف خاص و تهیه گزارشات مبنی بر نرخ بازگشت سرمایه یا ROI
کسی که وظیفه مدیریت اینستاگرام یک شرکت، یک برند یا یک کسب و کار را بر عهده می گیرد، باید بتواند به بهترین شکل ممکن، به صورت باکیفیت و خاص محتوای متنی و ویدیویی تولید کند. همچنین یکی دیگر از وظایف ادمین اینستاگرام پاسخگویی به دایرکت ها و ایجاد تعامل با مخاطبین پیج است که باید به بهترین نحو صورت گیرد.
از یک مدیر شبکه های اجتماعی انتظار می رود تا با جدیدترین متد های تولید محتوا، تکنولوژی های به روز و داغ ترین های اینستاگرام آشنا بوده و همیشه خود را با تغییرات و ترند ها همسو کند تا بتواند بیشترین حد تعامل و جذب مخاطبین را داشته باشد. همچنین داشتن مهارت های ارتباطی عالی از دیگر پیش نیاز های یک ادمین خوب است تا چشم انداز های یک کسب و کار را به صورت خلاقانه ای برای فالوور ها به اشتراک بگذارد.
شرح کامل وظایف ادمین اینستاگرام
ادمین اینستاگرام کسی است که:
- در مورد روند های فعلی، معیار ها و ترجیحات مخاطبین هدف تحقیق کند،
- برای همسو شدن و رسیدن به اهداف شرکت یا کسب و کار، یک استراتژی خوب طراحی کرده و آن را اجرایی کند،
- باتوجه به داده های موجود و تحقیقاتی که انجام شده، اهداف مشخصی را تعیین کرده و طول همکاری با شما، گزارشاتی مبنی بر پیشرفت، تعامل و نرخ بازگشت سرمایه ارائه کند،
- تولید محتوای تصویری و متنی جذاب، ویرایش و انتشار محتوا به صورت برنامه ریزی شده و منظم به صورت جذاب و کاربر پسند و فعالیت در قالب های مختلف مانند پست، استوری و…
- بررسی و اندازه گیری شاخصه های سئو (اگر وبسایت دارید) و آنالیز ترافیک های ورودی و خروجی بین پیج و سایت،
- همیشه با تیم بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان در تعامل بوده و به بهترین شکل نیازسنجی مشتری را انجام دهد،
- با مخاطبین پیج تعامل برقرار کرده، به نیاز ها و درخواست های آن ها پاسخ دهد و نظرات مخاطبین را بررسی کند،
- یک تقویم محتوایی طراحی کرده و براساس آن، برنامه ریزی ها، استراتژی ها و برنامه های راهبردی (مثل برگزاری کمپین تبلیغات، برگزاری قرعه کشی یا اهدای جوایز و…) را پیاده سازی کند،
- با بهترین و جدید ترین ابزار های طراحی، ویرایش و تولید محتوا و انتشار پست و استوری، آشنا بوده و به آنها مسلط باشد.
مهارت های لازم و ضروری
تا این جای مقاله، شرح کامل وظایف ادمین اینستاگرام را به طور مفصل ارائه کردیم. حالا باید جدا از وظایف ادمین اینستاگرام، به مهارت های او هم توجه کنید که برخی از ضروری ترین مهارت ها و ملزومات یک ادمین را در اینجا شرح داده ایم:
- داشتن تجربه کافی در زمینه مدیریت رسانه های اجتماعی
- داشتن تجربه کافی در زمینه مدیریت محتوا
- داشتن اطلاعات و مهارت های عالی در زمینه کپی رایتینگ
- توانایی ارائه محتوای خلاقانه، جذاب و کاربر پسند در قالب های مختلف
- داشتن مهارت و دانش کافی در زمینه تحقیق کلمات کلیدی، مخاطب هدف و سئو
- آشنایی با کانال های بازاریابی مختلف
- مهارت های عالی در زمینه برقراری ارتباط و تعامل
- داشتن مهارت و قدرت تحلیلی بالا و چند وظیفه ای
چند نکته مهم در مورد استخدام ادمین اینستاگرام
اگر تا این جای مقاله را مطالعه کردید، قطعا اطلاعات کافی در مورد وظایف ادمین اینستاگرام چیست و مهارت های لازمه او را یاد گرفته اید و می خواهید برای برند و یا کسب و کار خود، یک پیج اینستاگرام راه اندازی کنید، یا شاید هم یک پیج دارید و می خواهید صفر تا صد کار پیج خود را به یک مدیر شبکه های اجتماعی بسپارید. پس بد نیست این چند نکته را هم در نظر بگیرید تا بهترین ادمین ایسنتاگرام را برای همکاری انتخاب کنید.
اولین مورد این است که سعی کنید با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ همکاری داشته باشید. دلایلی وجود دارد که همکاری با شرکت را نسبت به یک فرد در اولویت قرار می دهد. مهمترین دلیل هم این است که کار ادمینی، کاری چندجانبه، دشوار و زمانبر است و یک نفر (که شغلش اینکار بوده و مطمعنا چندین پیج دیگر هم در دست دارد) به بهترین شکل نمی تواند این کار را برای شما انجام دهد.
دلیل دیگر این است که معمولا شرکت های ارائه دهنده این خدمات، دارای یک تیم چند نفری بوده و هر بخش کار، توسط مختصص و کاردان آن بخش انجام می شود. مثلا تیم استراتژیست و تدوین برنامه کار خود را جدا انجام می دهد و تیم تولید محتوا، با مهارت و دانش های خود کار تولید محتوا را به صورت تخصصی انجام می دهد و…
نکته بعدی این که به تجربیات و همکاری های شرکت مورد نظرتان دقت کنید. همکاری با یک شرکت معتبر و باتجربه، می تواند موفقیت پیج اینستاگرام شما را با انجام امور و وظایف ادمین اینستاگرام به بهترین شکل، تضمین کند.
همکاری با لومینا در زمینه خدمات ادمینی اینستاگرام
شرکت دیجیتال مارکتینگ لومینا، یکی از بهترین های ارائه دهنده خدمات ادمین اینستاگرام در کرج است. تیم لومینا از افرادی باتجربه و حرفه ای در این زمینه تشکیل شده است که در مورد وظایف ادمین اینستاگرام آگاهی کامل داشته و به بهترین نحو پیج شما را مدیریت می کنند. پس می توانید با شماره های روبرو تماس گرفته و رایگان مشاوره دریافت کنید!
سوالات پرتکرار در مورد وظایف ادمین اینستاگرام
در این قسمت، سعی کردیم تا سوالات پرتکراری که اکثر شما عزیزان از ما پرسیده اید را بیاوریم و به هرکدام پاسخ دهیم تا کار شما را راحت کنیم:
ادمین اینستاگرام چه کاری انجام می دهد؟
وظیفه اصلی مدیر اینستاگرام، ایجاد تعامل و ارتباط میان مخاطب و شرکت است. مدیر شبکه اجتماعی متناسب با نیاز های مخاطب، اهداف شرکت و نیاز روز استراتژی محتوایی تدوین کرده و سعی می کند تا صدای شرکت را از این طریق به گوش مخاطبین برساند و آگاهی از برند را افزایش دهد. همچنین تعامل و برقراری ارتباط با فالوور های پیج و پاسخ گویی به آن ها از دیگر وظایف ادمین اینستاگرام به حساب می آید.
یک ادمین خوب و حرفه ای اینستاگرام چه ویژگی هایی دارد؟
یک مدیر موفق و حرفه ای شبکه های اجتماعی، قدرت بالایی در تعامل داشته و می داند که چگونه مخاطبین پیج را درگیر کند. همچنین از ابزار های مختلف آنالیز و رفتارشناسی استفاده کرده تا مخاطبین و رفتار های آنان را بررسی کرده و متناسب با آن، بهترین محتوا را در بهترین زمان به آنها ارائه کند.