خانه » مقالات » راه های افزایش نرخ تبدیل سایت✔ تضمینی
راه های افزایش نرخ تبدیل سایت

نرخ تبدیل سایت به طور میانگین حدود 2 درصد است. یعنی به ازای هر 100 نفر بازدید کننده ای که دارید، باید انتظار 2 نفر مشتری را داشته باشید که البته، این یک نرخ تبدیل بسیار خوب است! خیلی از سایت ها هستند که فقط 0.2 درصد نرخ تبدیل دارند. به این معنی که باید 1000 بازدیدکننده داشته باشند تا 2 نفر در سایت آن ها خرید انجام دهد! در این مقاله، چند نمونه از راه های افزایش نرخ تبدیل سایت را به شما معرفی می کنم که می توانید نرخ تبدیل سایت خود را به طور ویژه ای افزایش دهید:

1. در سایت خود از پاپ آپ استفاده کنید

با توجه به تحقیقات شرکت طراحی سایت لومینا، یکی از راه های افزایش نرخ تبدیل، استفاده از پاپ آپ است. چون میانگین نرخ تبدیل پاپ آپ ها، تقریبا 3.09 درصد است. حال اگر به درستی بتوانید از پاپ آپ ها استفاده کرده و در موقعیت مناسب و با استراتژی آن ها را نمایش دهید، می توانید تا حدود 9.2 درصد، افزایش نرخ تبدیل داشته باشید!

چند ترفند ساده برای چگونگی استفاده از پاپ آپ و افزایش نرخ تبدیل سایت

  • چندین پیشنهاد را امتحان کنید (PDF، یک محصول با تخفیف، خدمات رایگان، محصولات برتر و…) و رفتار های مختلف را بررسی کنید تا ببینید کدام یک برای افزایش نرخ تبدیل مناسب هستند، سپس روی آنها مانور بیشتری دهید.
  • برای نمایش پاپ آپ، 30 ثانیه تاخیر اعمال کنید. ان کار، دیگر باعث آزار مخاطبین نخواهد شد.
  • بستن پاپ آپ خود را آسان کنید (مثلا یک ضربدر بزرگ گوشه پاپ آپ بگذارید تا به راحتی بسته شود)
  • کوکی تنظیم کنید تا هر پاپ آپ فقط یکبار برای هر کاربر به نمایش دربیاید. البته اکثر ابزار های پاپ آپ این امکان را دارند.

2. فیلد ها و فرم های غیر ضروری را از سایت حذف کنید

یکی دیگر از راه های افزایش نرخ تبدیل سایت، این است که شما، کار را برای کاربر تا جای ممکن راحت کنید. خود را جای او بگذارید. چرا باید کلی فیلد مختلف و غیرضروری پر کنم تا به محصول یا خدماتی که می خواهم دست پیدا کنم؟؟ در این صورت، به راحتی نرخ تبدیل سایت شما افزایش پیدا کرده و کاربران بیشتری در سایت شما فعالیت می کنند.

طی یکی از تست های A/B انجام شده روی سایت یکی از مشتریان لومینا، متوجه شدیم که با حذف هر کدام از فیلد های فرم ثبت نام که غیر ضروری بود، حدود 10 درصد ثبت نام ها افزایش پیدا می کرد که این یک شاهکار در افزایش نرخ تبدیل سایت محسوب می شود!

3. راه های افزایش نرخ تبدیل: نظرات مشتریان، تجربیات و لوگوی مشتریان را به سایت اضافه کنید

هیچکس نمی خواهد اولین نفری باشد که از یک محصول یا خدمات یک سایت استفاده می کند! پس یکی از راه های افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری، این است که تجربیات و نظرات مشتریان سابق خود را در صفحات محصول یا صحفه هدف قرار دهید، یا این که لوگوی شرکت ها و برند هایی که با آن ها همکاری کرده اید را در وبسایت خود قرار دهید.

4. المان هایی که ممکن است حواس کاربر را پرت کند، حذف کنید

هیچ چیز بدتر از این نیست که وقتی وارد یک سایت می شوید، شما را به صفحات و قسمت های مختلف ریدایرکت یا هدایت کند! صفحه فرود یا لندینگ پیج شما باید واضح مختصر و به راحتی قابل نمایش باشد. اگر غیر ضروری است، اصلا در سایت درج نکنید. فقط المان هایی که مخاطب به آن ها نیاز دارد یا برای او ممکن است جذاب و مفید باشد را در صفحه فرود نمایش دهید.

در صورت امکان می توانید از المان های زیر استفاده کنید:

  • عنوان و زیر عنوان
  • مزایا و ویژگی ها
  • تجربیات و نظرات
  • ترکیب بصری با زمینه، تا آنچه که می خواهید را به نحو احسنت به مخاطب نشان دهد
نرخ تبدیل سایت

المان های دیگری مانند ویدیو، چت باکس و… نیز وجود دارند که می توانید استفاده کنید اما هدف اصلی را فراموش نکنید! تمام حواس پرتی ها را از بین ببرید. هدف شما این است که مخاطب روی پیشنهاد و محصول شما تمرکز کند نه چیز دیگری!

5. راه های افزایش نرخ تبدیل: گام اولیه را خیلی آسان کنید

یک اصل روانشناسی وجود دارد که می گوید: “انسان ها معمولا ترجیح می دهند کاری که شروع کرده اند را به اتمام برسانند!” بنابراین یکی از راه های افزایش نرخ تبدیل در سایت شما، این است که وقتی کاربر در یک صفحه خاصی از سایت شما می آید، اقدامات اولیه باید بسیار ساده و آسان باشد!

به جای این که از کاربر بخواهید یک فرم کامل پر کند، یک ایمیل ساده دریافت کنید. در ادامه فرایند می توانید بعدا فرم درخواست اطلاعات را از او بخواهید یا اگر هم فرمی برای پر کردن نگذاشتید، اشکالی ندارد! الان شما ایمیل شخص را دارید!

هرچقدر که مسیر هموار تر و ساده تر باشد، مخاطبین بیشتری در سایت شما فعالیت کرده و راه را تا انتها خواهند رفت و این یعنی، نرخ تبدیل زیاد!!!

6. سرویس ثبت نام توسط رسانه های دیگر

امروزه، لاگین ها و سرویس های ثبت نام جایگزین بسیار محبوب شده و در اکثر سایت ها مشاهده می شوند. بجای ایجاد یک پروفایل جدید، می توانید گزینه ثبت نام به وسیله گوگل، فیسبوک و… را در قسمت ثبت نام سایت خود قرار دهید.

7. CTA های خود را تقویت کنید

یکی دیگر از راه های افزایش نرخ تبدیل سایت و افزایش فروش، استفاده از کال تو اکشن های جذاب تر و تقویت شده است تا استفاده از جملات ساده و خام برای CTA. مثلا به جای کلمه ساده “ثبت نام” روی دکمه فراخوان ثبت نام، از یک جمله مثبت مثل “بله! می خواهم ثبت نام کنم” استفاده کنید. استفاده از کلمات مثبتی مانند بله، حتما، درست و… از نظر روانشناسی نیز روی افراد تاثیر بسیار بیشتری دارد.

8. راه های افزایش نرخ تبدیل: چت آنلاین در سایت خود داشته باشید

خیلی از مراجعین سایت شما، قصد خرید را دارند اما ممکن است، سوال خاصی داشته باشند، یا در مورد قسمتی از محصولات و خدمات شما، شک و شبهه داشته باشند. با قرار دادن دکمه چت آنلاین یا حتی قرار دادن آن به صورت یک پاپ آپ کوچک گوشه صفحه، می تواند این حصار را از بین ببرد و مشتریان همان لحظه مشکلات و شک و شبهه خود را از طریق چت آنلاین با پشتیبانی شما از بین ببرند. نتیجه این امر، یک خرید، یک حرکت مثبت در سایت، یک اتفاق خوب و افزایش نرخ تبدیل سایت شما خواهد بود!

9. آفر ها و پیشنهادات مختلف را امتحان کنید

آنقدری که باید به پیشنهادات سایت خود توجه کنید، نیازی نیست به طراحی صفحه فرودو عوامل دیگر در آن توجه کنید. پیشنهاد و آفر ویژه شما، بیشترین تاثیر را در افزایش نرخ تبدیل سایت شما خواهد داشت. زیرا فروش و بازار سایت شما به چنین چیزی وابسته است.

اگر نرخ تبدیل و فروش سایت شما پایین است، باید عوامل، پیشنهادات و آفر های مختلفی را امتحان کنید تا نتیجه گیری کنید که چه چیزی کلیک خور تر است! ممکن است چندین و چندین بار این کار را انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

10. ضمانت و امکان بازگشت محصول

ما به عنوان صاحبین کسب و کار، می دانیم که کاربران و مصرف کنندگان، به هیچ وجه نمی خواهند روی پول ریسک کنند! آن ها معمولا نمی خواهند پول خود را در معرض خطر قرار دهند یا این که اگر محصولی که اینترنتی خریده اند، مناسب آن ها نباشد، پول خود را از بین رفته ببینند! بنابراین، یک ضمانت بازگشت پول، ضمانت محصول و بازگشت محصول می تواند خیال آن ها را راحت کند که اگر از محصول راضی نبودند، پول آنها برمی گردد.

این استراتژی یکی از راه های افزایش نرخ تبدیل سایت است که بسیار بسیار تاثیر گذار خواهد بود و ممکن است نرخ تبدیل سایت شما را تا ده ها برابر افزایش دهد. علاوه بر این، می تواند روی تبلیغات دهان به دهان برند شما نیز تاثیر گذاشته که در نتیجه آن، افزایش ترافیک و افزایش نرخ تبدیل را به دنبال خواهد داشت.

11. راه های افزایش نرخ تبدیل: استفاده از تایمر شمارش معکوس!

به پایان رسیدن یک زمان، به طور طبیعی در انسان، اضطراب ایجاد می کند. بنابراین استفاده از یک تایمر با شمارش معکوس در لندینگ پیج شما، می تواند روی کاربران تاثیر گذاشته و افزایش نرخ تبدیل سایت را به دنبال داشته باشد. استفاده از چنین تایمری، به طور معمول احساس جا ماندن از چیزی را به وجود می آورد که یکی از راه های افزایش نرخ تبدیل در این استراتژی محسوب می شود.

تایمر شمارش معکوس وبسایت

در یک مناسبت یا شرایط خاص، با گذاشتن یک تخفیف یا هدیه ویژه در لندینگ پیج سایت و سپس، گذاشتن یک تایمر با شمارش معکوس، نرخ تبدیل را به طور ویژه ای افزایش خواهد داد.

12. روی سرفصل های خود تست A/B انجام دهید.

هدلاین یا عنوان یا سرفصل یک صفحه فرود، به راحتی می تواند صفحه را به اوج برساند یا این که آن را به یک صفحه مرده تبدیل کند! در واقع، اگر عنوان لندینگ پیج شما به درستی و فکر شده انتخاب نشود، باعث می شود تا مخاطب اصلا هیچ نگاهی به صفحه ننداخته و سریعا روی دکمه Back کلیک کند. این کار هم باعث کاهش نرخ تبدیل و همچنین باعث افزایش نرخ پرش یا Bounce rate سایت شما شود.

پس عنوان های مختلفی را با فکر و استراتژی انتخاب کنید و روی آن ها تست A/B انجام دهید تا بدانید، کدام یک از صفحات، افزایش نرخ تبدیل را داشته و بازخورد بهتری گرفته اند. این یکی از راه های افزایش نرخ تبدیل در سایت شما است.

هنگام تست، به نکات زیر در مورد انتخاب عنوان مناسب برای صفحه فرود توجه کنید:

  • طول عنوان
  • لحن عنوان
  • استفاده از آمار
  • استفاده از اعداد

برای مطالعه بیشتر در مورد نرخ تبدیل و همچنین محاسبه نرخ تبدیل سایت، مقاله نرخ تبدیل چیست را مطالعه کنید!

تمامی نکات بالا را بعنوان راه های افزایش نرخ تبدیل سایت خود، پیاده سازی و اجرا کنید تا نتایج آن را در سایت خود مشاهده کنید! اگر هم هر سوالی در مورد ارتقا سایت، کسب و کار، سئو و بهینه سازی و طراحی سایت داشتید، آژانس دیجیتال مارکتینگ لومینا در خدمت شماست!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کپی شد!
این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
خطای HTTP. اتصال به API اینستاگرام امکان پذیر نیست. فید به روز نمی شود.

مقالات مرتبط

تماس با ما

کرج، عظیمیه، بلوار بسیج (کاج)، قبل از پل آزادگان، ساختمان جی، طبقه 5، واحد 20

49 35 00 34 - 026

90 93 536 - 0921

نماد های لومینا

logo-Enamad
logo-samandehi

با لومینا در ارتباط باشید

تماس با ما

کارشناسان ما آماده پاسخگویی هستند

49 35 00 34 - 026
90 93 536 - 0921