خانه » مقالات » دعوت به اقدام (CTA) یا Call To Action چیست ؟
دعوت به اقدام چیست ؟

در این مقاله به بررسی کلی دعوت به اقدام یا Call To Action خواهیم پرداخت و دلایلی که یک سایت نیاز به استفاده از دعوت به اقدام یا CTA دارد را خواهیم گفت.

دعوت به اقدام چیست ؟ (Call To Action)

دعوت به اقدام (CTA) یک درخواست در یک وب سایت است که به کاربر می گوید برخی از اقدامات مشخص شده را انجام دهد. یک فراخوان معمولاً به عنوان یک دستور یا عبارت عملی مانند «ثبت‌نام» یا «اکنون خرید کنید» نوشته می‌شود و عموماً به شکل یک دکمه یا لینک است. در بازاریابی دیجیتال، CTA می تواند به شکل متن روی یک دکمه یا یک پیوند وب باشد. در کمپین های ایمیل، CTA ها اغلب پیوندهایی به یک صفحه وب هستند که کاربر می تواند اقدامات بیشتری را انجام دهد.

چرا استفاده از دعوت به اقدام مهم است؟

دعوت به اقدام یک عنصر کلیدی در یک صفحه وب است که به عنوان یک تابلوی راهنما عمل می کند که به کاربر اجازه می دهد بداند چه کاری باید انجام دهد. بدون یک CTA واضح، کاربر ممکن است مراحل بعدی را برای خرید یک محصول یا ثبت نام در خبرنامه نداند و احتمالاً بدون به پایان رساندن کار خود سایت را ترک می کند.

دلایل استفاده از دعوت به اقدام

دعوت به اقدام برای مشتریان بالقوه روشن می کند که کدام اقدام بعدی را انجام دهند و به رفع مشکلات انتقال کاربر به سمت پایین قیف فروش کمک می کند. همچنین در صورتی که چندین اقدام دلخواه برای کاربر وجود داشته باشد، می‌تواند چندین دعوت به اقدام در یک صفحه وجود داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر کاربری در یک مقاله وبلاگ قرار گیرد و هیچ فراخوان روشنی برای اقدام در پایین پست وجود نداشته باشد، احتمالاً خواننده بدون انجام هیچ کار دیگری سایت را ترک خواهد کرد. با این حال، اگر یک CTA در پایین پست وجود داشته باشد که از آنها بخواهد مقالات بیشتری را مطالعه کنند یا برای یک خبرنامه ایمیلی ثبت نام کنند، می تواند آنها را تشویق کند که به تعامل با سایت ادامه دهند.

نمونه هایی از دعوت به اقدام یا Call To Action

Call To Action می تواند به درخواستی که از یک کاربر در سایت می کنید اشاره کند، بنابراین یک CTA بسته به زمینه می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. یک فراخوان برای اقدام می تواند یک متن پایانی در یک پست وبلاگ، یک خط در یک ایمیل یا یک دکمه CTA در یک وب سایت باشد.

در اینجا چند نمونه دعوت به اقدام وجود دارد که معمولاً ممکن است در یک وبلاگ مشاهده کنید:

  • مقالات بیشتری را بخوانید
  • برای دریافت خبرنامه ما ثبت نام کنید
  • از اسپانسر ما حمایت کنید
  • در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

برای یک شرکت B2B، دکمه‌های فراخوان می‌توانند حاوی چنین متن هایی باشد :

  • شروع کنید
  • ثبت نام
  • مشاوره رایگان
  • مشاهده پیش نمایش

یک دعوت به اقدام موثر به وضوح نشان می‌دهد که کاربر هنگام کلیک کردن روی دکمه یا انجام اقدام بعدی، چه انتظاراتی را می‌تواند داشته باشد، این مورد می‌تواند نرخ کلیک را بهبود بخشد.

در یک سایت فروشگاهی ، CTA ها ممکن است بیشتر به سمت افزایش فروش متمرکز شوند:

  • افزودن به سبد خرید
  • مشاهده سبد خرید
  • هم اکنون خرید کنید
  • افزودن به لیست علاقه مندی ها

در هر مورد، CTA های موجود در صفحه به کاربر می‌گویند که برای ادامه تعامل با سایت و حرکت بیشتر در قیف تبدیل، چه اقدامی را انجام دهد.

چگونه می توان دعوت به اقدام های حرفه ای طراحی کرد ؟

بازاریابان از تعدادی استراتژی برای ایجاد CTA های موثر استفاده می کنند. در زیر لیستی از برخی موارد رایج گفته شده است:

  • طراحی خوب: بهترین دعوت به اقدام ها باید توجه کاربر را به خود جلب کنند، بنابراین رنگ دکمه که با رنگ صفحه یا یک ایمیل در تضاد باشد، یک استراتژی موثر است.
  • وضوح نمایش بالا : از آنجایی که دعوت به اقدام باید قابل توجه ترین مورد در صفحه باشد، اندازه فونت باید به اندازه ای بزرگ باشد که توجه را جلب کند.
  • رسا و مشخص بودن : بیان یک مزیت واضح که کاربر از تکمیل تراکنش به دست می آورد، راهی موثر برای کلیک کردن آنهاست.
  • متن عملی : یک فراخوان، همانطور که از نامش پیداست، برای وادار کردن کاربر به اقدام طراحی شده است، بنابراین یک CTA موثر باید از کلمات عملی مانند «بخوانید»، «بیشتر بیاموزید» و «اکنون خرید کنید» استفاده کند.
  • کوتاه : یک فراخوان خوب باید یک عبارت کوتاه باشد، نه یک جمله. دعوت به اقدام ها نباید بیش از پنج تا هفت کلمه باشند.
  • احساس فوریت : کاربران به راحتی در اینترنت حواسشان پرت می شود، بنابراین یک حس فوری مانند پیشنهاد زمان محدود می تواند به کاربران کمک کند تا به جای به تعویق انداختن اقدام، فوراً اقدام کنند.

نحوه استفاده از تست A/B برای تست CTA

هر مخاطب به فراخوان‌های مختلف واکنش های متفاوتی نشان می‌دهد. هیچ تضمینی وجود ندارد که یک دعوت به اقدام از دیگری بهتر عمل کند.

موفقیت کلی یک دعوت به اقدام را می‌توان از طریق فرمول نرخ تبدیل اندازه‌گیری کرد که تعداد کلیک‌ها تقسیم بر تعداد نمایش‌ها یا دفعات مشاهده CTA را محاسبه می‌کند.

برای آزمایش اثربخشی دعوت به اقدام های مختلف در وب سایت یا صفحه فرود خود، می توانید از یک پلتفرم تست A/B مانند Optimizely استفاده کنید. این کار هرگونه حدس و گمان را از بین می برد و اطلاعات مبتنی بر داده را در اختیار شما قرار می دهد که به شما کمک می کند CTA را با بالاترین تبدیل بهینه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

با لومینا در ارتباط باشید

تماس با ما

کارشناسان ما آماده پاسخگویی هستند

49 35 00 34 - 026
90 93 536 - 0921