خانه » مقالات » تبلیغات کلیکی چیست؟ 4 دلیل استفاده از تبلیغات PPC
تبلیغات کلیکی یا Pay Per Click چیست

احتمالا در مورد تبلیغات کلیکی یا PPC شنیده باشید و کنجکاو باشید که بیشتر درباره آن بدانید، یا از قبل با تبلیغات کلیکی آشنایی داشته اید و میخواهید از تبلیغات PPC برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده کنید، اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، به جای درستی آمده اید!

ابتدا، ما باید PPC را تعریف کنیم و یک درک اساسی از نحوه عملکرد تبلیغات PPC ایجاد کنیم. پس همراه ما باشید!

تبلیغات کلیکی چیست و چه کمکی به کسب و کار ما میکند؟

PPC مخفف کلمه Pay Per Click به معنای پرداخت در ازای کلیک است. این روش یک مدل بازاریابی است که در آن در ازای کلیکی که بر روی تبلیغات شما شود، به میزان مشخصی هزینه پرداخت می کنید.

رایج ترین فرم تبلیغات کلیکی سرویس گوگل ادز می باشد که در آن تبلیغ کنندگان بابت قرار گرفتن سایت خود در نتایج جستجوی گوگل هزینه ای به این شرکت پرداخت می کنند.

تبلیغات PPC گوگل معمولا در ابتدا و یا انتهای نتایج جستجو نمایش داده می شوند، همچنین گوگل با نمایش حروف “Ad” در کنار این سایت ها به کاربرین خود اعلام می کند که این سایت ها تبلیغاتی می باشند.

تبلیغات کلیکی چیست

هر بار که روی تبلیغ شما کلیک می شود، بازدیدکننده ای را به وب سایت شما می فرستد و باید هزینه آن را به موتور جستجو پرداخت کنید. هنگامی کمپین PPC به درستی و هدفمند اجرا شود، هزینه آن در برابر سود آن ناچیز است، زیرا ارزش بازدید بیشتر از مبلغی است که برای آن پرداخت می کنید. به عبارت دیگر، اگر برای یک کلیک 3 دلار بپردازیم، اما کلیک منجر به فروش 300 دلاری شود، سود زیادی به دست آورده ایم.

برای ایجاد یک کمپین PPC موفق، فاکتور های زیادی مورد توجه قرار می گیرد: از تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی مناسب، سازماندهی آن کلمات کلیدی در کمپین ها و گروه های تبلیغاتی سازماندهی شده، تا راه اندازی صفحات فرود PPC که برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری بهینه شده اند. موتورهای جستجو به تبلیغ‌کنندگانی که می‌توانند کمپین‌های پرداخت به ازای کلیک مرتبط و هوشمندانه تری ایجاد کنند، با دریافت هزینه کمتر برای کلیک‌های تبلیغاتی از آنها پاداش می‌دهند.

اگر تبلیغات و صفحات فرود شما برای کاربران مفید و راضی کننده باشد، گوگل به ازای هر کلیک هزینه کمتری از شما دریافت می کند که منجر به سود بیشتر برای کسب و کار شما می شود. بنابراین اگر می خواهید استفاده از PPC را شروع کنید، مهم است که یاد بگیرید چگونه آن را به درستی انجام دهید.

چرا باید از تبلیغات کلیکی استفاده کنیم؟

اگر از بازاریابی کلیکی استفاده نمی کنید شانس فروش و دریافت ترافیک بیشتر را از دست می دهید. بیش از 4 میلیون تبلیغ کننده در سرویس گوگل ادز محصولات و خدمات خود را در معرض نمایش قرار می دهند و از این طریق باعث رشد کسب و کار خود می شوند. اگر هنوز هم به تبلیغات کلیکی شک دارید 4 دلیل برای اینکه باید از سرویس Pay Per Click استفاده کنیم را توضیح می دهیم.

با استفاده از تبلیغات کلیکی خیلی سریع نتیجه می گیرید

بر خلاف سایر روش های بازاریابی که مدت زمان زیاد و همچنین هزینه نسبتا زیادی نیاز دارد، میتوانید از طریق تبلیغات کلیکی از لحظه تایید تبلیغات شما نتایج قابل توجهی به دست آورید علاوه بر این با توجه به سرعت بالای دریافت نتیجه در این روش می توانید سریعا اقدام به بهبود استراتژی های فروش خود کنید.

احتمال بالای فروش از طریق تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی از کلمات کلیدی برای هدف قراردادن مخاطبین استفاده میکند پس شما می توانید با نمایش خدمات و یا محصولات خود به کاربرانی که این کلمات را جستجو کرده اند و به محصول و یا خدمات شما نیاز دارند، شانس فروش خود را افزایش دهید.

به عنوان مثال زمانی که شما سریعا به یک وکیل نیاز دارید، یکی از بهترین راه های پیدا کردن وکیل جستجو در گوگل می باشد. این روش علاوه بر اینکه میزان فروش شما را بالا میبرد می تواند با سرعت زیادی کاربرانی که آمادگی استفاده از خدمات یا خرید محصول شما را دارند به سمت وبسایت شما ارسال کند.

بازاریابی از طریق تبلیغات Pay Per Click آسان است

همونطور که قبلا گفتیم سایر روش های بازاریابی نیاز به صرف زمان و هزینه زیادی دارند تا شما بتوانید نتایج حاصل از آن را ببینید. به عنوان مثال سئو و تبلیغات کلیکی را باهم مقایسه می کنیم :

بهینه سازی موتور های جستجو یا سئو یک روش بازاریابی بسیار تاثیر گذار است اما نیاز به صرف زمان و هزینه زیادی دارد.

برای بهبود سئو سایت نیاز به انجام فعالیت های فنی و محتوایی زیادی است و به زبان ساده اگر اطلاعات زیادی راجب سئو نداشته باشید مدت زمان زیادی طول می کشد تا بتوانید نتایج مطلوبی از این روش کسب کنید. در مقابل تبلیغات PPC بسیار ساده و سریع است.

قابلیت شخصی سازی نمایش تبلیغات شما

تبلیغات کلیکی روش های هدفگذاری شگفت انگیزی را به شما پیشنهاد می دهد.

ممکن است بخواهید تبلیغات شما در چند کلمه کلیدی نمایش داده شود، همچنین تبلیغات PPC به شما اجازه می دهد تا بر اساس نوع دستگاه، موقعیت مکانی، روز های هفته، ساعت های روز و یا اطلاعات جمعیتی و … تبلیغات خود را به نمایش در اورید.

Pay Per Click یکی از روش های فوق العاده برای افزایش فروش و مخاطب می باشد، حالا که از مزایای تبلیغات کلیکی با خبر شدید این فرصت را از دست ندهید و از این طریق کسب و کار خود را گسترش دهید.

تحقیق کلمات کلیدی برای تبلیغات کلیکی یا PPC

تحقیق درباره کلمات کلیدی برای PPC می تواند فوق العاده وقت گیر باشد، همچنین فوق العاده مهم است. کل کمپین PPC شما حول محور کلمات کلیدی ساخته شده است و موفق ترین تبلیغ کنندگان Google Ads به طور مداوم لیست کلمات کلیدی PPC خود را اصلاح می کنند. اگر فقط یک بار تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید، هنگام ایجاد اولین کمپین خود، احتمالاً صدها هزار کلمه کلیدی ارزشمند، طولانی، کم هزینه و بسیار مرتبط را که می توانند ترافیک سایت شما را افزایش دهند، از دست داده اید.

یک لیست کلیدواژه PPC موثر باید این ویژگی ها را داشته باشد:

  • مرتبط : شما نمی خواهید برای ترافیکی که هیچ ارتباطی با کسب و کار شما ندارد، هزینه بپردازید. شما می خواهید کلمات کلیدی هدفمندی را پیدا کنید که منجر به نرخ کلیک بالاتر PPC، هزینه موثر به ازای هر کلیک و افزایش سود شود. این بدان معناست که کلمات کلیدی که بر روی آنها تبلیغ می کنید باید با محصولات یا خدماتی که می فروشید مرتبط باشند.
  • جامع : تحقیقات کلیدواژه شما نه تنها باید شامل محبوب ترین و پر جستجوترین عبارات در حوزه شما باشد، بلکه باید شامل جملات طولانی جستجو نیز باشد. کلمات کلیدی به اصطلاح Long Tail خاص تر هستند، اکثریت ترافیک هدفمند تری به سمت وب سایت شما روانه می کنند. علاوه بر این، آنها رقابتی کمتری دارند و بنابراین هزینه کمتری دارند.
  • گسترده : روند کمپین های کلیکی معمولا یک فرآیند تکراری هست، شما باید به طور مداوم کمپین های خود را اصلاح و گسترش دهید و محیطی ایجاد کنید که در آن لیست کلمات کلیدی شما به طور مداوم در حال رشد و انطباق باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

تماس با ما

کرج، عظیمیه، بلوار بسیج (کاج)، قبل از پل آزادگان، ساختمان جی، طبقه 5، واحد 20

49 35 00 34 - 026

90 93 536 - 0921

نماد های لومینا

logo-samandehi
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به لومینا می باشد.

با لومینا در ارتباط باشید

تماس با ما

کارشناسان ما آماده پاسخگویی هستند

49 35 00 34 - 026
90 93 536 - 0921