خانه » مقالات » 8 نکته برای بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی
بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی

مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی، در چند سال اخیر، افزایش چشمگیری در سراسر جهان داشته است. به عبارت دیگر می توان گفت، بازار و فروش لوازم بهداشتی و آرایشی، رشد بسیار زیادی کرده است! از طرفی دیگر، بازار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ، در بین کسب و کار های مختلف، جایگاه ویژه ای به خود دیده است که می توان گفت، در این زمینه، بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی، جز مهم ترین و حیاتی ترین فاکتور ها، برای رقابت و بقا، در چنین بازار پر رقابت و البته پر فروش محسوب می شود.

امروز، با توجه به تقاضای زیادی که در زمینه بازاریابی اینترنی در اکثر مشاغل وجود داشته و نیاز به استراتژی و برنامه ریزی فروش آنلاین هر روز بیشتر و بیشتر می شود، تصمیم گرفتم در زمینه بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی، یک مقاله جامع و کامل بنویسم تا افرادی که به دنبال موفقیت در این بازار هستند، بتوانند کسب و کار خود را به اوج برسانند!

پس اگر می خواهید بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی خود را شروع کرده و به بهترین شکل آن را ارتقا دهید، در ادامه این مطلب همراه من باشید:

1. طراحی سایت، اولین گام برای بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی

قبل از شروع هر کاری، در ابتدای کار، شما به یک وبسایت برای بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی خود خواهید داشت! امروزه صنعت فروش لوازم آرایشی، دیجیتال مارکتینگ و فضای بازاریابی اینترنتی را محتول کرده است. خیلی از فروشگاه های این حوزه، با راه اندازی یک وبسایت فروشگاه اینترنتی، فروش محصولات خود را چندین برابر کرده اند.

شما با راه اندازی یک وبسایت، برای بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی خود، بستری بی نهایت و فوق العاده، برای جذب مشتری، مخاطب، برندسازی، ایجاد یک جامعه کوچک، ایجاد نیاز و… خواهید داشت که در ادامه بیشتر به این موارد خواهیم پرداخت.

2. برای ساخت برند خود، از جوامع مختلف استفاده کنید

محبوب ترین و بهترین برند های امروزی در زمینه بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی، انعکاس دهنده چیزی هستند که جوامع هدف این بازار، از آنان می خواهند. چنین بازاری، نیاز به یک تعامل دوجانبه بین خود و جامعه هدف دارد تا هم بتواند با تمامی نیاز های روز و آن چیزی که مشتری به دنبال آن است، آشنا شوند و هم در مقابل، بتوانند محصولات و خدمات خود را به این جامعه معرفی کرده و در نهایت، برند سازی کنند.

برای این کار می توانید از جامعه قدرتمند شبکه های اجتماعی استفاده کنید. گروه های اجتماعی در رسانه ها، فیسبوک، اینستاگرام و انجمن های اینترنتی مختلف، بستر هایی مناسب، برای تشکیل چنین جوامعی برای ایجاد برند و اعتماد سازی و معرفی برند هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

3. از بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده کنید

یک استراتژی موفق و پرسود در زمینه بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی، حضور فعال و پر رنگ در شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک، اینستاگرام، تیک تاک و… است. رسانه های اجتماعی، بستری فوق العاده برای نمایش محصولات، استفاده از آن ها، میک آپ های جذاب و دیگر محتواهای تصویری جذاب، برای نمایش و معرفی محصولات مختلف آرایشی و بهداشتی است که باعث جذب مخاطبان زیادی خواهد شد.

همچنین کارهایی نظیر آنباکسینگ، معرفی و بررسی کامل محصولات، مقایسه برند های مختلف با یکدیگر، ارائه تجربیات مشتریان مختلف بعد از استفاده از محصولات، نظرات مشتریان در رابطه با بهترین یا پرفروش ترین محصولات و… می توانند به جذب، نگهداری و افزایش مشتریان کمک زیادی کرده و همچنین، اعتماد به برند، تبلیغ و شهرت برند و فروش آنلاین محصولات، از دیگر مزایای فعالیت در شبکه های اجتماعی است.

4. توصیف محصولات و ارائه اطلاعات هر چه بیشتر در صفحه محصول

زمانی که از وبسایت برای فروش مستقیم محصولات خود استفاده می کنید، بهترین کار این است که محصول خود را توصیف کنید. هرچقدر اطلاعات بیشتر و دقیق تری از محصول، در صفحه فروش ارائه دهید، نیاز های بیشتری از مشتریان و کاربران برطرف کرده و شانس فروش خود را بیشتر خواهید کرد.

معمولا زمانی که مشتری قصد خرید محصولات آرایشی و بهداشتی را داشته باشد، جنبه های مختلف آن محصول مانند مارک، جنس، کشور تولید کننده، قیمت و… را بررسی خواهد کرد. حال اگر این اطلاعات و توصیفات محصولات، کامل باشد، مشتری، دیگر نیازی به جستجوی اضافه نداشته و تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در یک صفحه، به دست خواهد آورد.

به این ترتیب، شما در بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی خود گام بزرگی برداشته و قطعا افزایش فروش اینترنتی را به دنبال خواهید داشت. همچنین، می توانید قسمتی از این صفحه را به نظرات و تجربیات مشتریان اختصاص دهید تا تجربه خرید و استفاده از محصولات را به اشتراک گذاشته و در نتیجه، کاربران دیگر و مشتریان بالقوه، در مورد استفاده از این محصولات، اطلاعات مفیدی به دست خواهند آورد.

5. به یک برند محتوا محور تبدیل شوید (جادوی بازاریابی محتوا)

تولید محتوا، یکی زا قدرتمند ترین ابزار هایی است که می توان در زمینه فروش آنلاین و بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی، از آن استفاده کرد. با تولید محتوا در راستای نیاز های مختلف کاربران، می توانید برای برند خود اعتماد سازی کرده و مخاطبین زیادی را به سمت وبسایت خود هدایت کنید.

توصیه های زیر، روش های مفیدی هستند که برای بازاریابی محتوای خود در زمینه فروش محصولات آرایشی خود از آن استفاده کنید:

  1. نیاز های مخاطبین هدف خود را بیابید و برای آن ها محتوا تولید کنید. محتوا هایی با در راستای “چگونه” یا “چطور” برای مراقبت های پوستی، بهتر شدن سلامت ظاهری، توصیه های مراقبتی پوست و… تولید کنید کنید تا مشتریان بالقوه به سمت برند شما بیایند.
  2. در وبسایت خود، یک خبرنامه ایجاد کرده و مخاطبین را تشویق به ثبت نام و دنبال کردن خبرنامه خود کنید. با این روش، می توانید برای ارسال مطالب جدید و مفید، آخرین اخبار محصولات، تخفیف ها و… استفاده کنید تا بین برند خود و مشتریان بالقوه، تعامل ایجاد کنید.
  3. از محتوای ویدیویی نهایت استفاده را ببرید! اینستاگرام، می تواند بستری فوق العاده برای تولید و انتشار محتوای ویدیویی شما باشد. به طور مثال، استفاده از محصولات مختلف آرایشی و بهداشتی، معرفی و بررسی محصولات بصورت ویدیویی، تجربه کاربران و خریداران، ویدیو های سرگرم کننده مرتبط با آرایشگری و… می تواند راهی عالی برای تعامل و جذب مخاطب برای شما باشد.

از طریق نظرسنجی، پرسش و پاسخ و رای گیری، از مشتریان و کاربران خود، بازخورد بگیرید تا براساس نیاز و سلیقه آن ها، بتوانید برای ارائه محصولات و خدمات بهتر، ایده های خوبی دریافت کنید.

6. از اینفلوئنسر ها برای گسترش برند و تبلیغات کمک بگیرید

امروزه در مشاغل و کسب و کار های مختلف، مخصوصا در زمینه بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی، اینفلوئنسر مارکتینگ و افراد مشهور و تاثیر گذار، جایگاه ویژه و مهمی را کسب کرده اند که می توان گفت، یکی از کلید های اصلی موفقیت در چنین بازاری محسوب می شوند. از روش های مختلف، برای برقراری ارتباط با این افراد استفاده کنید:

  • با آن ها مصاحبه کرده و در زمینه های مختلف آرایشی و بهداشتی، از آن ها کمک بگیرید، با آن ها لایو برگزار کنید و از آن ها بخواهید درباره سلامت پوست و زیبایی صحبت کنند.
  • از آن ها بخواهید تا محصولات شما را تبلیغ کرده و از آن در صفحات خود استفاده کنند یا محصولات شما را بررسی و معرفی کنند و در ازای آن، به آن ها محصولات و خدمات رایگان ارائه کنید یا به آن ها هزینه بدهید.
بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی توسط اینفلوئنسر ها

7. روی تبلیغات پولی تمرکز کنید

بدون تبلیغات، افراد خیلی زیادی شما را نخواهند دید. علاوه بر همکاری با اینفلوئنسر ها، شما باید در پلتفرم های مختلف در اینستاگرام یا گوگل، تبلیغات هدفمند انجام دهید تا برند و محصولات شما، در مقابل دید افراد زیادی قرار گیرد. شما می توانید یک استراتژی برای تبلیغات پولی محصولات و برند خود، طراحی کرده تا به مرور زمان، در پیج ها یا وبسایت های مختلف، کمپین های تبلیغاتی برگزار کرده و مشتریان بالقوه و مخاطب هدف خود را جذب کنید.

بخشی از بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی، به تبلیغات وابسته است که باید در نظر گرفته شود. برای طراحی یک کمپین بازاریابی موفق، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید:

بیشتر بدانید: طراحی کمپین بازاریابی

8. برای سئو و بهینه سازی سایت، برنامه ریزی کنید

سئو، عامل اصلی موفقیت در بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی و یا حتی هر کسب و کار اینترنتی دیگری است. 93 درصد از تجربیات و فروش های آنلاین، از جستجو در گوگل شروع می شود و زمانی که شما، یک رتبه خوب داشته باشید، فروش بسیار بالایی خواهید داشت. امروزه بسیاری از فروشگاه ها و کسب و کار ها، برای سئو سایت و بالا آمدن در گوگل، سخت در حال تلاش هستند و بازار بسیار داغ است!

برنامه ریزی برای سئو و بهینه سازی وبسایت، برای موفقیت در این بازار، اهمیت بسیاری دارد که باید، در این زمینه، فعالیت های خود را شروع کنید. تولید محتوایی که خیلی از نیاز های کاربران را برطرف کرده، بررسی نیاز های جامعه هدف و ارائه محصولات متناسب با نیاز های روز جامعه و مردم، از عوامل موفقیت در این حوزه هستند.

تماس با لومینا

همچنین می توانید برای سئو و بهینه سازی وبسایت خود، با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ همکاری کرده و این اطمینان را داشته باشید تا وبسایت شما، به دست متخصصان این حوزه، در رتبه های برتر گوگل قرار خواهد گرفت! برای دریافت خدمات سئو و بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی خود همین حالا تماس بگیرید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کپی شد!
این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
مشکلی در فید اینستاگرام شما وجود داشته است.

مقالات مرتبط

تماس با ما

کرج، عظیمیه، بلوار بسیج (کاج)، قبل از پل آزادگان، ساختمان جی، طبقه 5، واحد 20

49 35 00 34 - 026

90 93 536 - 0921

نماد های لومینا

logo-Enamad
logo-samandehi

با لومینا در ارتباط باشید

تماس با ما

کارشناسان ما آماده پاسخگویی هستند

49 35 00 34 - 026
90 93 536 - 0921