روز به روز، برند های بیشتر و بیشتری تلاش می کنند تا به صفحه اکسپلور اینستاگرام دست پیدا کنند. بیش از 50% کاربران اینستاگرام، بیشتر وقت خود را در صفحه اکسپلور صرف می کنند که این یعنی، یک فضای عالی برای جذب مخاطبین و بازدید بیشتر و در نتیجه، فروش بیشتر از طریق اینستاگرام. الگورتم اینستاگرام، از اکانت های مختلف اینستاگرام، پست های مختلفی را بر اساس المان های مختلف انتخاب کرده و در صفحه اکسپلور اینستاگرام، بر اساس علاقه و سلیقه کاربران نشان می دهد.
در ادامه این مقاله با من همراه باشید تا به شما بگویم که اکسپلور اینستاگرام چیست و راه های رسیدن به اکسپلور اینستاگرام، از 0 تا 100 کدام اند. با دنبال کردن این توضیحات و ترفند ها، می توانید به صفحه اکسپلور رسیده و از مزایای بی شمار آن بهره مند شوید.
- اکسپلور اینستاگرام چیست؟
- الگوریتم اکسپلور اینستاگرام چیست و چگونه عمل می کند؟
- مزایای رسیدن به اکسپلور اینستاگرام چیست؟
- راه های رسیدن به اکسپلور اینستاگرام
- 1. بازار هدف خود را به خوبی بشناسید
- 2. محتوای جذاب و منحصر به فرد منتشر کنید
- 3. از فرمت های مختلف مانند Reels برای تولید و انتشار محتوا استفاده کنید
- 4. جامعه مخاطبین خود را به فعالیت و پویایی تشویق کنید
- 5. زمانی که فالوور های شما آنلاین هستند، پست منتشر کنید
- 6. از تگ ها، هشتگ ها و لوکیشن های مرتبط استفاده کنید
- 7. آنالیز فعالیت ها و تجزیه تحلیل رفتار های مخاطبان را فراموش نکنید
- سخن پایانی
اکسپلور اینستاگرام چیست؟
اکسپلور یا صفحه کاوش ایسنتاگرام، مجموعه ای از ویدیو ها، تصاویر، استوری ها و ریل های عمومی است که برای کمک به هر کاربر، برای پیدا کردن پست ها، اکانت ها و هشتگ های مورد علاقه او طراحی شده است. الگوریتم اینستاگرام با استفاده از هوش مصنوعی عمل کرده و سعی می کند برای هر کاربر، پست هایی که دوست دارد و به آن ها تمایل بیشتری دارد را نشان دهد.
صفحه اکسپلور، براساس جستجو ها، صفحات و موضوعاتی که دنبال می کنید، مواردی که بیشتر به آن ها توجه و علاقه نشان می دهید و… عمل کرده و نتایج مرتبط به آن ها را در این صفحه به شما نشان می دهد. مثلا اگر پست ها و پیج های مربوط به خودرو را بیشتر دنبال می کنید، در صفحه اکسپلور شما، نتایجی مرتبط با این موضوع به شما نشان داده خواهد شد.

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام چیست و چگونه عمل می کند؟
صفحه کاوش هیچ اکانتی در اینستا، یکسان نیست. چون هر کسی، محتوای خاصی را دنبال کرده و این الگوریتم، برای هر اکانت، به صورت شخصی سازی شده عمل می کند. تحقیقات نشان داده که حتی زمان مشاهده یک ویدیو، لایک و کامنتی که گذاشته می شود نیز، در علمکرد الگوریتم اینستاگرام تاثیر گذار است.
اگر به طور دقیق بخواهیم بیان کنیم، عملکرد اکسپلور اینستاگرام، به صورت زیر عمل می کند:
- پیج هایی که یک کاربر فالو دارد
- علاقه مند های افرادی که یک صفحه خاص را دنبال می کنند و همچنین علاقه مندی های افرادی که توسط کاربر فالو شده اند
- انواع پست هایی که یک کاربر، بیشتر با آن ها در تعامل است
- تمامی پست هایی که تعامل بسیاری بالایی دارند
آیا حساب بیزینس اینستاگرام، در رتبه بندی نتایج، تاثیر دارد؟
در حال حاضر، اولویت برای رتبه بندی، صفحاتی هستند که کاربران با آن ها تعامل بیشتری دارند. خواه حساب شخصی یا خواه حساب بیزینس
مزایای رسیدن به اکسپلور اینستاگرام چیست؟
به نمایش درآمدن پست های شما در صفحه اکسپلور، به معنی این است که شما در معرض دید کاربران بسیار زیادی هستید که این یعنی تعامل و تبدیل بیشتر پیج شما. برخی از این مزایا عبارتند از:
- افزایش تعامل در محتوا (پست ها، IGTV و ریل ها)
- افزایش فالوور های جدید (کسانی که با پست شما در اکسپلور ارتباط خوبی برقرار کرده و به صفحه شما سر زده و شما را دنبال می کنند)
- شانس بیشتر برای جذب فالوور های هدفمند و علاقه مند به موضوع محتوای شما
- برندسازی و ایجاد یک ارتباط قوی بین کاربران حوزه خود و برند شما
- افزایش تبدیل پیج و فروش بیشتر
راه های رسیدن به اکسپلور اینستاگرام
در این قسمت از مقاله، بهترین و کلیدی ترین راه ها و ترفند های رسیدن به اکسپلور اینستاگرام را به شما آموزش خواهم داد:
1. بازار هدف خود را به خوبی بشناسید
یکی از راه های رسیدن به اکسپلور اینستاگرام، شناخت دقیق مخاطبین هدف شما است. همیشه یک قدم جلوتر از بقیه افراد باشید. با کسب اطلاعات در مورد افرادی که علاقه مند و نیازمند خدمات و محصولات یا محتوای شما هستند، می توانید برای آن ها محتوا تولید کنید. بسیاری از افرادی که در حال حاضر شما را دنبال می کنند، همین جامعه هدف شما هستند. پس علایق و نیاز های آن ها را درنظر بگیرید و در همین راستا محتوا تولید کنید.
در نتیجه تولید محتوا برای مخاطبین هدف، تعامل و برقراری ارتباط بیشتر به وجود خواهد آمد که این، برای رسیدن به اکسپلور، بسیار مفید است. همچنین در این مسیر، به جواب این سوالات در ذهن خود پاسخ دهید:
- به نظر چه لحنی در محتوا، در بین کاربران محبوب تر خواهد بود؟
- چه نوع گرافیک و طرح بندی ممکن است در بین افراد عملکرد و تعامل بهتری داشته باشد؟
- چه نوع کپشنی بیشترین بازخورد را به دنبال خواهد داشت؟
2. محتوای جذاب و منحصر به فرد منتشر کنید
زمانی که درک بهتری از بازار هدف خود پیدا کردید، وقت آن می رسد که براساس نیاز این جامعه هدف، محتوای جذاب منتشر کنید. تمامی آموخته های خود را از تحقیقات و بررسی مخاطبان علاقمند حوزه خود را به کار بگیرید و بهترین محصول را ارائه کنید. پست های شما، براساس محاسبات خود اینستاگرام، به طور خودکار به اکسپلور خواهد رفت.
گرفتند بازدید و مخاطب در صفحه اکسپلور اینستاگرام نیز چالشی است که باید به آن توجه کنید. یک کاور جذاب و خیره کننده، کپشنی که مخاطب را به کلیک روی پست تحریک کند و … همه و همه راه های رسیدن به اکسپلور اینستاگرام و جذب بازدید و مخاطبین است.
همچنین برای تعامل و برندسازی بیشتر در این زمینه، می توانید مسابقات و قرعه کشی های متععدی برگزار کنید تا مخاطبان خود را بیشتر جذب محتوا کنید.
3. از فرمت های مختلف مانند Reels برای تولید و انتشار محتوا استفاده کنید
ریل در اینستاگرام، قسمت بسیار مهمی است که اینستاگرام، تلاش دارد تا آن را به عنوان یک المان اصلی در این پلتفرم جا بی اندازد. تعریف قسمتی اختصاصی برای این المان و همچنین حضور بسیاری از پست ها با فرمت ریلز در اکسپلور، نشان دهنده این فرمت است. سعی کنید محتواهایی جذاب و کوتاه با این فرمت در اینستاگرام تولید کنید تا شانس خود برای حضور در صفحه اکسپلور افزایش دهید.

همچنین از فرمت های دیگر مانند IGTV نیز استفاده کنید و سعی کنید همیشه از آخرین آپدیت های اینستاگرام با خبر باشید تا بهترین و مناسب ترین محتوا را برای مخاطبین خود تولید کنید.
4. جامعه مخاطبین خود را به فعالیت و پویایی تشویق کنید
زمانی که مخاطبین پیج شما، فعال بوده و با پست های شما تعامل داشته باشند، اینستاگرام این مورد را یک پوئن مثبت در بالا آوردن شما در اکسپلور اینستاگرام در نظر می گیرد. سعی کنید در پست ها و استوری های خود، مخاطبان خود را تشویق به فعالیت هایی مانند انتشار محتوا، کامنت گذاشتن، لایک کردن و… نمایید. هرچقدر تعامل و فعالیت در پیج شما بیشتر باشد، نشان از قدرت و فعالیت مفید شما بوده و در نتیجه، شانس شما برای حضور در اکسپلور به حداکثر می رسد.
تحقیقات نشان داده که حتی میزان بازدید و زمان بازدید از یک ویدیو در لحظات اولیه انتشار نیز، در محاسبات اینستاگرام تاثیر گذار است. پس با تشویق کاربران برای روشن کردن دریافت اعلانات هنگام فعالیت شما، می تواند باعث شود تا هر لحظه که شما، پستی انتشار می کنید، همان لحظه کاربران باخبر شده و صفحه پست جدید شما را باز کنند.
5. زمانی که فالوور های شما آنلاین هستند، پست منتشر کنید
الگوریتم اینستاگرام، به موقع بودن پست (محتوای به تازگی منتشر شده) را در اولویت قرار م دهد. یعنی اگر محتوای شما تازه پست شده باشد، به تعداد بیشتری از فالوور های شما نشان داده خواهد شد. پس سعی کنید از ابزار های مختلف آنالیز مانند اینستاگرام اینسایتس و یا زیر نظر گرفتن ساعت های فعالیت های مخاطبین خود، به ساعتی که بیشترین فالوور های آنلاین را دارید دست پیدا کنید و در همان ساعات فعالیت کنید.
این کار باعث می شود تا محتوای شما در لحظه، بیشترین بازدید مفید را داشته باشد و در نتیجه، همانطور که در قسمت قبلی گفتیم، محتوای شما شانس بیشتری برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام را داشته باشد.
6. از تگ ها، هشتگ ها و لوکیشن های مرتبط استفاده کنید
تگ های جغرافیایی یا لوکیشن تگ، تگ های مرتبط با موضوع و هشتگ ها، راه های دیگری برای رسیدن به اکسپلور اینستاگرام هستند. بسیاری از کاربران اینستاگرام، از طریق هشتگ ها یا لوکیشن ها جستجو کرده تا به محتوای مورد نظرشان دست پیدا کنند. دقت کنید تا بهترین و مناسب ترین هشتگ ها را در پست های خود استفاده کنید تا زمانی که مخاطب شما را پیدا کرد، محتوای شما، همان چیزی باشد که او به دنبال آن بوده.
همچنین در بسیاری موارد، افراد به دنبال پیج هایی هستند که در لوکشین هایی خاص وجود دارند مانند رستوران ها، کسب و کار های فروشگاهی و… که در نتیجه، زمانی که شما، از لوکیشن مناسب استفاده کنید، باعث جذب فالوور بیشتر، تعامل بیشتر و حضور در اکسپلور ایسنتا خواهد شد.
تگ افراد مختلف نیز، از ترفند هایی است که باعث می شود پست های شما، توسط افراد مختلف جدیدی دیده شود. بهتر است در هنگام انجام این کار، افراد مرتبط با حوزه کاری خود را تگ کنید.
7. آنالیز فعالیت ها و تجزیه تحلیل رفتار های مخاطبان را فراموش نکنید
گاهی اوقات، نگاهی به فعالیت های مختلف خود بی اندازید. دقت کنید کدام یک از پست های شما، بازخورد بهتری داشته است. کدام فرمت پست های شما، بیشتر دیده شده است؟ مردم با لحن شوخی شما بیشتر ارتباط برقرار می کنند یا هنگامی که یک پست جدی و رسمی منتشر می کنید؟ با آنالیز این موارد، می توانید خواسته های کاربران را بهتر درک کرده و برای آن ها، محتوای جذاب تری تولید کنید.
همانطور که گفته شد، محتوایی تولید کنید که مخاطبین شما بیشتر می پسندند. آن گاه، راحت تر تعامل برقرار کرده و در نتیجه لایک و کامنت بیشتری دریافت خواهید کرد. همچنین می توانید در ویدیو های خود از آن ها بخواهید که پست شما را لایک کرده و یا کامنت بگذارند که اگر محتوای شما را پسند کرده باشند، این کار را با اشتیاق بیشتری انجام خواهند داد. این نیز یکی از ترفند های رسیدن به اکسپلور اینستاگرام محسوب می شود که خیلی از افراد به آن دقت نمی کنند.
سخن پایانی
راه های زیادی برای رسیدن به اکسپلور اینستاگرام وجود دارد که موثریترین روش های آن را در این مقاله بررسی کردیم. همچنین برای این که بتوانید با برنامه پیش رفته و بدون آزمون و خطا قدم بردارید، می توانید کار ادمین اینستاگرام خود را به یک متخصص بسپارید. آژانس دیجیتال مارکتینگ لومینا، در این زمینه می تواند به شما کمک بسیاری کند. ما در تیم مدیریت پیج اینستاگرام، با تجزیه و تحلیل رقبا و عملکرد پیج، صفحه اینستاگرام شما را مدیریت کرده و آن را با استفاده از اقدامات لازم و ضروری در این زمینه، به اکسپلور اینستاگرام خواهیم رساند. فقط کافیست تا با ما تماس بگیرید و در این زمینه به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید.