خانه » مقالات » انواع روش های بازاریابی | لیست جامع تمامی روش ها
انواع روش های بازاریابی loomina

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چند نوع بازاریابی در جهان وجود دارد؟ انواع روش های بازاریابی چیست؟ اگر کلمه بازاریابی را در گوگل سرچ کنید، متوجه تنوع بسیار زیاد این موضوع می شوید! انواع روش های بازاریابی مختلفی در دنیا وجود دارند که در این مقاله، قصد داریم چکیده ای از بهترین و موفق ترین از انواع روش های بازاریابی را بیان کنیم:

آنچه در این مقاله می خوانید

طی تحقیقات و بررسی های لومینا، انواع بسیار زیادی از روش های بازاریابی وجود دارند که با توجه به نوع بیزینس و صنعت، هرکدام از آن ها ممکن است مورد استفاده قرار گیرد. ما سعی کرده ایم تا این لیست را به طور کامل و جامع تهیه و تنظیم کنیم تا شما بتوانید به راحتی انواع روش های بازاریابی متناسب با شغل و بیزینس خود را یاد بگیرید و از آن ها در کسب و کار خود استفاده کنید!

1. بازاریابی بالای خط [ATL]

بازاریابی بالای خط یا بازاریابی ATL چیست؟ این روش از بازاریابی، مربوط می شود به استفاده از رسانه های جمعی، برای بازاریابی طیف وسیعی از مخاطبین است. این نوع بازاریابی، دقیقا برعکس بازاریابی زیر خط (در ادامه بازاریابی زیر خط نیز توضیح داده شده) عمل می کند. نقطه قوت اصلی بازاریابی بالای خط، دسترسی به جمع وسیعی از مشتریان بالقوه است و نقطه ضعف آن، شاید، هدفمند نبودن و مواجهه با عمومی از اشخاص باشد.

2. بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری [ABM]

این روش از انواع روش های بازاریابی، یک استراتژی جایگزین بازاریابی B2B (در ادامه توضیح داده شده) است که مشتریانی را هدف قرار می دهد که نوع خاصی از حساب کاربری را ایجاد کرده اند. این یک نوع تقسیم بندی و هدفمند کردن فروش است(که در بازاریابی، هدفمند کردن و جداسازی همیشه یک تریک عالی است!)

ارسال پیامی با متن خاص، متناسب با محصولات یا سرویس هایی که قبلا یک فرد خاص استفاده کرده یا در یک حوزه خاص مشغول به فعالیت است، تاثیر زیادی در بازاریابی و فروش خواهد داشت.

3. بازاریابی اکتسابی [Acquisition marketing]

بازاریابی اکتسابی چیست؟ این یک تاکتیک از انواع روش های بازاریابی است که هدف آن، جذب مشتریان جدید و تازه به یک کسب و کار است.

این نوع از انواع روش های بازاریابی، به گونه ایست که شما یکسری اقدامات انجام داده تا مشتریان جدیدی را به سمت خود بکشانید و نیازمند زمان و صرف فعالیت است. سئو و بهینه سازی سایت، یک نمونه از این بازاریابی محسوب می شود.

4. بازاریابی وابسته [Affiliate marketing]

بازاریابی وابسته، به نوعی از بازاریابی گفته می شود که در آن، یک شخص، محصولات و خدمات یک فروشگاه یا شرکت دیگری را تبلیغ کرده و در ازای هر خریدی که از سمت او انجام شود، کمیسیون دریافت می کند. افراد زیادی هستند که در این زمینه فعالیت داشته و دنبال کنندگان زیادی در شبکه های اجتماعی و سایت ها دارند، که می توانید با آن ها توافق کنید تا محصولات و خدمات شما را به نمایش گذاشته تا مشتریان بیشتری به سمت کسب و کار شما بیایند.

5. بازاریابی مشارکتی [Affinity marketing]

آیا تا به حال شده است که محصولی را از یک فروشگاه یا شرکت خریداری کنید و محصولات و خدمات یک شرکت دیگر در پایان خرید، به شما پیشنهاد شود؟ این نوع از انواع بازاریابی را، بازاریابی مشارکتی می نامند. این یک معامله دو سر برد است که هر دو شرکت فرصت دارند تا خود را به یک سری از مشتریان جدید و بالقوه معرفی کنند!

بازاریابی مشارکتی
بازاریابی مشارکتی یا افینیتی مارکتینگ از انواع روش های بازاریابی

6. بازاریابی چابک [Agile marketing]

انجام پروژه های بزرگ، نیازمند زمان، برنامه راهبردی و هزینه زیادی است که با بازاریابی چابک، می توان این مسیر را بسیار هموار کرد. مسئول این نوع بازاریابی، وظیفه دارد تمامی مسیر یک پروژه تا انتها را تحلیل و بررسی کرده، این مسیر را به قسمت های کوچک تر تقسیم کرده و برای هر قسمت، یک تیم متخصص تعیین کند تا پروژه در چند قسمت مختلف همزمان پیش رود.

از دیگر ویژگی های این روش از انواع بازاریابی، این است که منعطف و قابل تغییر است. یعنی در طول این مسیر، با توجه به تغییرات مورد نیاز و در صورت نیاز به تغییر، مسیر می تواند تغییر کند یا استراتژی ها عوض شود.

7. بازاریابی ائتلافی [Alliance marketing]

تصور کنید که در یک مغازه گل فروشی در حال خرید یک دسته گل برای جشن تولد هستید که با یک آگهی قنادی و شیرینی فروشی، دو خیابان آن طرف تر مواجه می شوید. همین آگهی نیز به چشم مشتریان داخل همان شیرینی فروشی می خورد. این یکی از انواع روش های بازاریابی است که دو کسب و کار، که رقابتی با یکدیگر ندارند، برای ارتقاء کسب و کار و محصولات خود، از آن استفاده می کنند. تفاوت آن با بازاریابی مشارکتی، در عمق و میزان تبلیغات شرکت های مئتلف است.

8. بازاریابی غافلگیرانه یا کمینی [Ambush marketing]

این روش، یکی از انواع روش های بازاریابی است که در آن، یک شرکت خاص از یک فرصت گردهمایی یا یک جمعیت بزرگی که برای یک مناسبت، مسابقه، فیلم، کنسرت و… استفاده می کند، تا بدون این که اسپانسر آن همایش، مسابقه یا برنامه باشد، برند خود را در معرض دید جمعیت بگذارد. مثلا یک فروشنده آلات موسیقی، در بیرون از سالن یک کنسرت بزرگ، شروع به فروش ادوات موسیقی کند.

یکی از معروفترین نمونه های چنین بازاریابی، توسط شرکت نایک انجام شد. در برگزاری المپیک سال 1996، نایک، یک بیلبورد بسیار بزرگ بیرون از استادیوم نصب کرد و همه را گمراه نمود. همه فکر می کردند که نایک، اسپانسر و حامی مالی المپیک در آن سال است اما این طور نبود!

9. انواع روش های بازاریابی: بازاریابی مقاله ای [Article marketing]

بازاریابی مقاله ای، یکی از انواع روش های بازاریابی است که در آن، کسب و کار ها، مقالاتی مرتبط با موضوع کار خود، با استراتژی های مختلف می نویسند و سپ آن را در سایت ها، انجمن ها، بلاگ ها و… منتشر می کنند تا مخاطبینی که در مورد کسب و کار های آن ها جستجو می کند، به سمت آن ها جذب شود. این نوع بازاریابی، مشابه بازاریابی محتوا (در ادامه توضیح داده شده) است با این تفاوت که مقالات نگارش شده، در سایت خود شرکت یا کسب و کار منتشر نمی شود.

10. بازاریابی افزوده [Augmented marketing]

بازاریابی افزوده، نوعی از بازاریابی است که در آن، به یک محصول خاص، ارزش و ویژگی های بسیار زیادی اضافه شده و پیشنهادات ویژه در مورد آن محصول در نظر گرفته می شود. با این کار، ارزش آن محصول، خیلی بیشتر و ارزشمند تر از آن چه که هست دیده شده و در نتیجه، شانس فروش افزایش می یابد. نمونه “یکی بخر دوتا ببر” ساده ترین مثال از این روش بازاریابی است.

بیشتر بدانید: راهنمای جامع طراحی کمپین بازاریابی موفق

11. بازاریابی رفتاری [Behaviour marketing]

بازاریابی رفتاری، از انواع روش های بازاریابی پیشرفته و آنلاین است که امروزه بسیار رواج دارد. در این روش از بازاریابی، از اطلاعات کاربران اینترنت براساس رفتارها، جستجو های آن ها و علایقشان استفاده می شود تا تبلیغات بسیار هدفمندی به آن ها نمایش داده شود. مثلا کسی که در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، جستجوی زیادی انجام می دهد، این جستجو ها به صورت دیتا ذخیره شده و در این روش از تبلیغات، زمانی که صفحه یک سایت را باز می کند، تبلیغاتی مبنی بر طراحی سایت، برنامه نویسی و… به او نمایش داده می شود.

انواع روش های بازاریابی لومینا

ممکن است شخص دیگری همان صفحه را باز کند و تبلیغات دیگری مشاهده کند و تبلیغات موضوع قبلی به او نشان داده نشود. این یکی از انواع روش های بازاریابی هدفمند بوده که تاثیر بسیار شگرفی در عرصه بازاریابی و تبلیغات گذاشته است.

12. بازاریابی زیر خط [BTL]

برخلاف بازاریابی بالای خط (گزینه اول) که در بالا گفته شد، بازاریابی زیر خط، از رسانه های جمعی و جامعه هدف کلی و نامشخص استفاده نمی کند؛ بلکه سعی می کند تا مخاطب اصلی محصول خود را هدف قرار داده و با برگزاری کمپین های تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی، بازاریابی و فروش به صورت خانه به خانه، ایجاد کیوسک های تبلیغاتی برای فروش محصول و تبلیغ برند، به اهداف خود برسد.

13. بازاریابی کلاه سیاه [Black hat marketing]

بازاریابی کلاه سیاه، یکی از انواع روش های بازاریابی است که به روش و ترفند های سئو سایت اما به صورت غیراخلاقی و غیرقانونی اشاره دارد. روش های بسیاری وجود دارند تا شما، موتور های جستجو (گوگل) را فریب داده و به سرعت به صفحات اول جستجو ها برسید. اما این روش اصلا توصیه نمی شود. چرا که گوگل، دیر یا زود متوجه تقلب شما شده و سایت شما با جریمه سنگین مواجه خواهد شد.

یکی از تکنیک های موقتی که در این زمینه می شود از آن استفاده کرد، این است که شما، برای فروش یک محصول یا خدمات خاصی که در زمان های مشخصی از سال بسیار زیاد است، (مثلا فروش بلیط آنلاین در عید نوروز که به بیست برابر هم می رسد) در زمان مشخص (چند هفته مانده به عید) یک سایت طراحی کرده، با روش های کلاه سیاه آن را به صفحه اول برسانید و افزایش فروش داشته باشید. بعد از گذشت این دوره فروش، سایت شما قطعا جریمه خواهد شد؛ اما سایت اصلی شما در امان می ماند و سایت موقتی شما از نتایج پاک می شود.

⚠ باز هم تاکید می کنم کلا روش های کلاه سیاه مناسب نبوده و هرگز پیشنهاد نمی شوند و تمامی مطالب گفته شده، جنبه آموزشی دارند ⚠

بیشتر بدانید: سئو چیست - آموزش سئو در 10 دقیقه

14. بازاریابی برند [Brand marketing]

بازاریابی برند یا برند مارکتینگ، به معنی بازاریابی و ترویج یک اسم یا برند است، نه یک محصول یا خدمات! این یکی از انواع روش های بازاریابی دیجتیال مارکتینگ است که شما با این روش، به مخاطبین خودتان را معرفی کرده و از اهداف، راهبرد ها و ویژگی های برند خود صحبت می کنید و برای برند خود به اصطلاح طرفدار جمع می کنید!

شاید در مرحله اول از این روش بازاریابی، فروش حاصل نشود؛ اما عده زیادی با نام شما آشنا شده اند و به محض این که به محصولات یا خدماتی که شما ارائه می کنید، نیاز پیدا کنند، نام برند شما مانند یک چراغ در ذهنشان روشن خواهد شد.

15. بازاریابی خشت و ملات [Brick & mortar marketing]

همانطور که از اسم آن پیداست، بازاریابی خشت و ملات، یکی از انواع روش های بازاریابی سنتی محسوب می شود که در آن، یک فروشگاه فیزیکی وجود دارد که فروشنده یا مالک کسب و کار، به طور مستقیم در مغازه یا فروشگاه خود، به فروش محصولات می پردازد. این روش از انواع روش های بازاریابی، توان رقابت با فروشگاه های آنلاین و کسب و کار های اینترنتی را ندارند؛ چون تجارت آنلاین به نسبت این روش، هزینه های بسیار کمتر و انعطاف بیشتری دارند.

بیشتر بدانید: ۳۳ ایده کسب و کار اینترنتی پولساز

16. انواع روش های بازاریابی: بازاریابی B2B

به زبان ساده، بازاریابی بی تو بی یا بیزینس تو بیزینس، به روشی از بازاریابی گفته می شود که در آن، یک کسب و کار، محصولات و خدمات خود را برای یک کسب و کار یا بیزینس دیگر، بازاریابی می کند. به طور مثال، یک شرکت بیمه، برای کمپانی ها و بیزینس های مختلف دیگر نیز، خدمات ارائه می کند.

17. بازاریابی B2C

بازاریابی B2C یا بیزینس به مصرف کننده (Business to Consumer) یکی از انواع روش های بازاریابی است که در آن، یک نام تجاری یا برند، به طور مستقیم با کسانی که مصرف کننده شخصی محصولات یا خدمات هستند، ارتباط برقرار می کنند. یک مثال ساده آن، می تواند تبلیغ تلویزیونی محصولات غذایی مانند کنسرو باشد. که در آن، یک کسب و کار، محصول خود را برای کسانی که مصرف شخصی از آن محصول دارند را بازاریابی می کند.

اما بیشتر مواقع در دنیای امروزی، این نوع از انواع روش های بازاریابی، در اینترنت اتفاق می افتد. به طور مثال اگر شما یک پروژه طراحی سایت آموزشی را شروع کرده اید، مطالب آموزشی شما در سایت، می تواند محصولاتی باشند که شما مستقیما برای افرادی که به دنبال یادگیری مطالب هستند، بازاریابی می کنید! در نتیجه انتظار این را ندارید که مخاطبین شما، محصولات آموزشی شما را به افراد دیگری بفروشند یا آن را بازاریابی کنید.

بازاریابی b2c لومینا

18. بازاریابی B2P

بازاریابی B2P یا بیزینس به مردم (Business to People) نوعی از بازاریابی و فروش است که حول محور نیاز های افراد شکل می گیرد. در این بخش از انواع روش های بازاریابی، یک کسب و کار، سعی می کند نیاز های روز یک جامعه هدف خاص را درک کند و بر اساس آن، روی محصولات مورد نظر آن ها سرمایه گذاری کند. برخلاف روش های قبلی بازاریابی، مصرف کننده تعیین کننده محصولات و خدمات کسب و کار است. نه کسب و کار برای مصرف کننده!

19. بازاریابی همهمه ای [Buzz marketing]

در این نوع از انواع روش های بازاریابی، یک برند یا بیزینس، از تمام راه های تبلیغاتی ممکن استفاده می کند تا در مورد یک محصول خاص سر و صدا و هیجان ایجاد کند! ایجاد حس فوریت در مخاطبین، حس هیجان و بزرگنمایی در مورد محصول، از شیوه های این نوع بازاریابی است که ممکن است افراد به طور ناخودآگاه، آن را به دیگران نیز معرفی کنند.

این نوع بازاریابی یک ضعف خیلی بزرگ دارد. اگر کوچک ترین اشتباهی رخ دهد، یا این که محصولی که با آن سر و صدا ایجاد کرده اید ضعیف یا غیرقابل قبول باشد، همه چیز نابود خواهد شد!

20. بازاریابی مرکز تماس یا تلفنی [Call center marketing]

در این روش بازاریابی، یک شرکت که قصد فروش و بازاریابی محصول خود را دارد، از طریق ایجاد یک مرکز تماس یا همکاری با یک شرکت متخصص در زمینه بازاریابی تلفن، سعی می کند با یک جامعه هدف خاص ارتباط برقرار کرده و به صورت تلفنی کاربران را متقاعد سازد تا از محصولات یا خدمات آن ها خرید کنند.

این یکی از انواع روش های بازاریابی سخت و پر هزینه محسوب می شود که چالش های مختلفی در پیش خواهد داشت. مثلا جمع آوری شماره تلفن های مورد نیاز، نیرویی که قرار است با این شماره ها تماس بگیرد، به چه روشی صحبت شود تا کاربر متقاعد شود و… را می توان از چالش های اصلی این نوع بازاریابی حساب کرد.

21. بازاریابی دعوت به اقدام یا کال تو اکشن [CTA]

واژه کال تو اکشن یا دعوت به اقدام، یک واژه بسیار رایج در بازاریابی آنلاین در وبسایت های مختلف است که تعریف کلی آن، یک بنر، دکمه، المان گرافیکی یا هرچیزی که از کاربر درخواست کند یک کاری انجام دهد، می باشد. به طور مثال دانلود یک پی دی اف، ثبت نام در یک قسمت خاص یا خرید یک محصول، یک دعوت به اقدام محسوب می شوند که می توان از انواع روش های بازاریابی آنلاین از آن یاد کرد.

بیشتر بدانید: دعوت به اقدام یا CTA چیست؟

22. انواع روش های بازاریابی: بازاریابی کاتالوگ [Catalogue marketing]

بازاریابی کاتالوگ، یکی از انواع روش های بازاریابی است که برای نمایش محصولات و خدمات، از یک کاتالوگ استفاده می شود. شاید کمی سنتی و قدیمی برسد اما همچنان یکی از روش های بازاریابی موثر است؛ چرا که بسیاری از افراد خرید حضوری انجام داده و با یک کاتالوگ جذاب و نمایش محصولات و خدمات به نحو احسنت، ممکن است از شما خرید کند!

23. بازاریابی سببی [Cause marketing]

یکی از انواع روش های بازاریابی که در راستای حمایت از یک علت یا مسئولیت اجتماعی به کار گرفته می شود. به نوعی می توان گفت، هدفی خیرخواهانه در کنار معرفی برند و بازاریابی محصولات در کنار هم در این نوع از روش های بازاریابی وجود دارد.

24. بازاریابی سلبریتی [Celebrity marketing]

در این نوع بازاریابی، فردی مشهور و شناخته شده توسط جامعه وسیعی از مردم، یک محصول یا خدمات را تایید می کند و آن را مناسب معرفی می کند. چنین کاری، باعث افزایش صد در صدی فروش خواهد شد. چون برای کاربران، این تفکر شکل می گیرد که افراد معروف و مشهور از چنین برندی خرید می کنند و محصولات و کیفیت آن ها خوب است.

25. بازاریابی کانال [Channel marketing]

استفاده از روش ها و افراد مختلفی که رسیدن محصول به دست مشتریان را میسر می کند، بازاریابی کانال گفته می شود. افراد واسطه ای که با شرکت ها و تولید کنندگان کار کرده و محصولات آن ها را با دریافت اسکونت به بازار عرضه می کنند یا دلالان، همه و همه جز کانال های این بازاریابی هستند.

26. بازاریابی محدوده یا مجاورتی [CRM]

CRM در این جا، مخفف عبارت Close Range Marketing به معنی بازاریابی محدوده نزدیک، بازاریابی مجاورتی یا بازاریابی نزدیک است. این روش از انواع بازاریابی، با استفاده از تکنولوژی تلفن همراه، از طریق وای فای یا بلوتوث، اقدام به ارسال پیام های تبلیغاتی، تخفیف های ویژه، امکانات مختلف و… به تلفن همراه افرادی که در آن محدوده حضور دارند می نماید.

مثال های رایجی که از این روش از انواع روش های بازاریابی استفاده می کنند:

  • بانک ها
  • فروشگاه های بزرگ
  • فرودگاه ها
  • هتل ها و مراکز اقامتی
  • رستوران و فودکورت
  • دانشگاه ها یا مراکز علمی
  • و…

27. بازاریابی حلقه بسته [CLM]

واژه بازاریابی حلقه بسته یا بازاریابی CLM مخفف عبارت Closed Loop Marketing است که به استفاده از داده ها و اطلاعات کمپین های بازاریابی، اقدامات انجام شده برای فروش و… اشاره دارد. در این روش، تمامی اقدامات بازاریابی آنالیز و بررسی شده و مشخص می شود کدام قسمت از فعالیت ها بیشترین تاثیر را در فروش داشته و کدام قسمت از اطلاعات، نشانگر ضعف در فرایند بازاریابی است.

بازاریابی حلقه بسته از انواع روش های بازاریابی
اینفوگرافیک بازاریابی حلقه بسته

28. بازاریابی ابری [Cloud marketing]

این روش از انواع روش های بازاریابی، به تمامی اقدامات بازاریابی در فضای آنلاین مربوط می شود. با توجه به پیشرفت روز افزون اینترنت و فضای مجازی، امروزه زندگی همه ما به ناچار، وابسته به اینترنت است. وبسایت، شبکه های اجتماعی، انجمن ها و پلتفرم های مختلفی که روزانه با آن ها سر و کار داریم. استفاده از چنین کانال هایی برای برگزاری کمپین های بازاریابی و فروش، مربوط به این شیوه از انواع روش های بازاریابی است.

29. بازاریابی اشتراکی [Communal marketing]

یکی از بهترین روش های بازاریابی، بازاریابی اشتراکی است. شرکت هایی که از این روش استفاده می کنند، همیشه یک گام از بقیه رقبای خود جلوتر هستند. اما معنی بازاریابی اشتراکی چیست؟ زمانی که یک شرکت، از مشتریان خود، می خواهد که از تجربه استفاده از محصولاتی که خرید کرده اند، فیلم و یا عکس تهیه کرده و برای آن ها ارسال کنند تا شرکت، در کمپین تبلیغاتی خود از این تجربیات ارزشمند، استفاده کند.

به طور مثال، یک فروشگاه کفش را در نظر بگیرید. این شرکت، از مشتریانی که از او خرید کرده اند، می خواهد تا این کفش ها را به پا کرده و یک کلیپ زیبا تهیه کرده و برای آن ها ارسال کنند. مثلا ورزشکار یا رقصنده ای را در نظر بگیرید که در حال انجام حرکات موزون و جذابی است که کفش های این کمپانی را به پا دارد و آن ها نیز از این ویدیو ها و تصاویر، در تبلیغات خود استفاده می کنند.

این یک بازی دو سر برد محسوب می شود! هم مشتریان تشویق می شوند تا در معرض توجه و دید بسیاری از افراد قرار گیرند و هم کمپانی، در فروش برنده خواهد بود؛ چرا که هیچ تبلیغی به اندازه رضایت و تجربه مشتریان واقعی، موثر نخواهد بود!

30. بازاریابی اجتماعات [Community marketing]

هر ایده و روشی از انواع روش های بازاریابی که روی مشتریان حال حاضر تمرکز دارد، مربوط به بازاریابی اجتماعات می شود. در این روش، شرکت ها، روی تمامی نیاز ها و وفاداری و نگهداشتن مشتریان حال حاضر خود تمرکز کرده و سعی می کنند تا جامعه کوچکی از مشتریان همیشگی برای خود ایجاد کنند. بعضی مواقع، نگهداشتن مشتریان حال حاضر، هزینه کمتری نسبت به جذب مشتریان جدید دارد.

31. بازاریابی کامپیوتری یا محاسباتی [Computational marketing]

این روش از انواع روش های بازاریابی، بر اساس الگوریتم های خاصی برای تطبیق داده های مشتریان و کمپین های بازاریابی استفاده می کند. این روش، برای بیزینس هایی که اطلاعات دقیقی از کاربران خود دارند، بسیار مفید است.

یک سوپرمارکت را در نظر بگیرید که تمامی اطلاعات خرید مشتریان را در سیستم خود ذخیره می کند. اطلاعاتی مانند شماره تلفن، ایمیل و اجناسی که خریداری می کند. حال فرض کنید این فروشگاه، قصد برگزاری یک کمپین فروش ویژه قهوه را دارد. این سیستم از روش های بازاریابی، به کمک این فروشگاه آمده، تمامی افرادی که در طول ماه های گذشته، بیشترین میزان خرید قهوه را داشته اند را شناسایی کرده و این کمپین بازاریابی را هدفمند می نماید.

افرادی که اغلب قهوه می خرند، هدف این الگوریتم قرار گرفته و کمپین های ویژه فروش قهوه، به این افراد اطلاع رسانی خواهد شد که این باعث صرفه جویی در هزینه ها و هدفمند شدن کمپین خواهد شد.

32. بازاریابی متمرکز [Concentrated marketing]

در این روش از انواع روش های بازاریابی، یک شرکت، به جای این که به ارائه محصولات یا خدمات به یک بازار گسترده و کلی بپردازد، تمرکز خود را روی یک بازار خاص گذاشته و خود را به عنوان یک برند خاص و حرفه ای، در ارائه یک خدمات خاص در یک رشته منحصر به فرد معرفی می نماید. به طور مثال، شرکتی مانند شرکت کامپکت، بازار هدف خود را محدود به کامپیوتر های خانگی اختصاص داده است.

33. بازاریابی مصرف کننده [Consumer marketing]

رایج ترین و معمول ترین و ساده ترین نوع از روش های بازاریابی، بازاریابی مصرف کننده است. به طور کلی، هر اقدامی که برای بازاریابی مصرف کنندگان، چه به صورت آفلاین یا چه به صورت آنلاین انجام می شود، از این نوع روش بازاریابی محسوب می شود.

34. بازاریابی محتوا [Content marketing]

این نوع از روش های بازاریابی، یک سرمایه گذاری و استراتژی بلند مدت است و هدف آن، خلق ارزش و اعتبار به جای بازگشت سرمایه در کوتاه مدت است. شما برای این که برند خود را در ذهن کاربران جا داده و اعتمادشان را جلب کنید، محتوایی متناسب با نیاز ها و جستجو هایشان تولید کرده و سعی می کنید تا این نیاز های خود را به راحتی و بدون پرداخت هزینه برطرف سازند.

مقالات و وبلاگی که در وبسایت منتشر می شود، ویدیو های آموزشی در زمینه های مختلف، معرفی بهترین محصولات، مقایسه محصولات مشابه و بیان نقاط ضعف و قوت آن ها، تولید محتوای صوتی و پادکست و… از انواع معمول و رایج این روش بازاریابی هستند که امروزه، به یکی از روش های بازاریابی موثر و مهم تبدیل شده است.

بیشتر بدانید: بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کپی شد!
این پیام خطا فقط برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است
خطای HTTP. اتصال به API اینستاگرام امکان پذیر نیست. فید به روز نمی شود.

مقالات مرتبط

تماس با ما

کرج، عظیمیه، بلوار بسیج (کاج)، قبل از پل آزادگان، ساختمان جی، طبقه 5، واحد 20

49 35 00 34 - 026

90 93 536 - 0921

نماد های لومینا

logo-Enamad
logo-samandehi

با لومینا در ارتباط باشید

تماس با ما

کارشناسان ما آماده پاسخگویی هستند

49 35 00 34 - 026
90 93 536 - 0921